fredag 4 november 2022

Katten Emil på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Emil på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen här. Hon hade med sig några från nåt som heter SVT Södertälje. De filmade flera av oss, bland annat mig. På bilden ser ni att jag ligger på min filt och tittar ni i buren under ser ni lite av Emilio. Han är lite blyg ännu, men det blir bättre och bättre.

Nu är det ju sån där helg igen. Vi tycker det skulle förbjudas för det är alltid så att många är upptagna med annat än oss katter då. Men vi har i alla fall öppet hus på katthemmet i morgon mellan 13-15. Butiken tar lite ledigt.

Jag måste förbereda både morgondagen och ett styrelsemöte på måndag. Jag måste ju se till att de tar upp viktiga frågor, som till exempel godistilldelningen här på katthemmet. Det är en fråga som hamnat lite i skymundan, men om dom tror att jag glömt den tror de fel!

Besök oss gärna i morgon mellan 13-15!

3 kommentarer:

  1. Ojojoj vilken prydnad du är där på din filt! Verkligen en fin företrädare för ert fina katthem! Vi skymtar ju även Emilios nos på bilden.
    Bra att SVT uppmärksammar katthemmet tycker vi! ❤️
    Vi gillar inte heller sådana helger med röda dagar där de inte skall vara. Tur att de går fort förbi!
    Hoppas många kom till er igår i alla fall!
    Inte jamarns glömmer du godisfrågan! Det kan de bara drömma om!
    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Björn, både jag och Emilio gillar vår filt. Vi ligger ofta på den. Kan väl inte tro att de är så knäppa att de tror vi ska glömma godisfrågan?

    SvaraRadera
  3. Kan du skicka en länk till svt södertälje?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...