fredag 24 december 2021

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Idag är det sån där julafton. Vi katter gillar inte riktigt såna där helger. Vi tycker allt ska vara som vanligt - om det vanliga är bra förstås.

En sak som ändå är bra med julen är att man får julklappar. Jag sa ju åt blogghjälpen att lägga ut på facebook att om nån ville skänka en peng till oss så blir vi jätteglada. Och gissa hur många klapp-pengar vi fått hittills? Jo, 4300 kronor! Kanske får vi in en peng till, det vet jag inte. 

Nån skrev att jag tittade så strängt på honom så han tyckte det var bäst att ge en peng. Hi-hi, jag är ju inte ett dugg sträng. Den killen har hjälpt oss jättemycket redan och bland annat gjort jättefina kort som vi delar ut. Sånt gillar vi!

Som alltid när det är helg har vissa annat för sig än att hjälpa oss katter. Det är synd, men vi hoppas det kommer snälla volontärer så vi får mat och rena lådor. Det brukar ordna sig på nåt sätt, men det är annars nackdelen med helger. Därför tycker vi att man skulle ta bort alla helger! Men eftersom det nu finns vill jag önska er alla en  

GOD JUL!

4 kommentarer:

  1. Vi firar inte jul på något särskilt vis utan tar dagen som den kommer. Husse äter lite gott och ser ett par bra filmer. Vi får kokt fisk som vi ÄLSKAR. Det räcker så bra så!
    Vi har ju inte Facebook men husse swishade en liten peng till er. Om allt ser bra ut när räkningarna är betalade kanske det kommer en nyårspeng också.
    GOD JUL till er alla på katthemmet och alla andra kattälskare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, det låter som om ni har ett alldeles lagom julfirande. Och vad snällt av husse att stödja oss. Tyvärr kostar vi massor, men med hjälp av såna som ni klarar vi oss.

      Radera
  2. God Jul till dig och alla på kattthemmet.
    Nu när det är så hemskt kallt ute skickar vi en tanke till alla hemlösa katter och hoppas att de åtminstone kan hitta ett ställe där de kan komma undan den värsta kölden. Tyvärr blir det nog inte så för de flesta stackarna. Vi tänker på dem och lider med dem i kölden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi tänker också mycket på alla de stackars kompisar som går där ute utan att ha nånstans att gå in och värma sig och få mat. Tänk om alla kunde kastrera sina katter!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...