söndag 5 december 2021

Blogghjälpen har ordet

Ja, så var det dags att sammanfatta den senaste bloggkatten igen. Att Foppa inte var så blyg som han låtsades där han satt bakom sina pelare på katthemmet visste vi. När man gick in till honom och gav honom lite tid så stångades och gosade han gärna. Vi visste att det fanns en annan katt bakom fasaden alltså.

När vi sen fick se film på facebook redan dagen efter han flyttat måste jag erkänna att jag ändå blev lite förvånad över att han anpassat sig så snabbt till sitt nya hem. Kompisen Folke/Odin hjälpte uppenbarligen till. Foppa var jätteblyg i början, men så fick han syn på Folke/Odin och då förstod han att det här var hans hem och - "resten är historia" som man brukar säga.

Nu kan jag inte räkna med att det alltid kommer gå så här fort för kommande bloggkatter att få nya kanonhem. Det är viktigt att det blir rätt hem också och då får det ta den tid som behövs.

Självklart saknar vi Foppa men vi är också så glada över att han nu är hemma.

Snart kommer en ny bloggkatt att presentera sig. Följer ni med på den resan också?

10 kommentarer:

  1. Ja visst följer vi med på den nya bloggkattens resa. Det är så trevligt att läsa bloggen.
    Jag är tacksam att ni är försiktiga med nya hem - just för att det ska bli helt perfekt för just den katten.
    Ser fram emot att läsa om nya bloggkatten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gör allt vi kan för att våra katter ska få bra hem. Vi känner att vi är skyldiga dom det.

      Radera
  2. Självklart följer vi den nya bloggkatten. ��

    SvaraRadera
  3. Vi följer nästa bloggkatt oxå

    SvaraRadera
  4. Naturligtass följer vi nästa bloggkatt också!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...