tisdag 5 mars 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Benny på Södertälje Katthem.

Idag var jag faktiskt tvungen att göra ett avbrott i jobbet och gå och vila en stund. Jag hade förstås inte tid att sova, utan låg och tänkte, men det blev lite vila ändå.

Det är ju mycket att tänka på. Förutom vårt eget årsmöte den 30 mars så är det ju SVEKATT seminarium den 16 mars. Jag måste så klart se till att allt blir rätt där också.

Sen blev jag arg när jag läste om en person som ville omplacera sin vovve. Om ingen kunde ta hand om den skulle den avlivas.

Både jag och blogghjälpen blir tvärarga när människor skaffar djur som de sedan inte tar ansvar för. Avlivning tar man till om djuret är så sjukt att det inte finns nån utsikt att det ska kunna få ett bra, smärtfritt liv. Dumma dom som avlivar för sin egen bekvämlighets skull!

6 kommentarer:

  1. Det är bra! Du måste ta dig tid att vila och filosofera lite ibland.
    Är det något som gör husse rosenrasande så är det när oansvariga och egoistiska personer tar till hot om avlivning om ingen tar hand om ett djur de tröttnat på eller för att livet förändrats. Skaffar man ett djur är det en familjemedlem som man har ansvar för livet ut. Vill man inte ta det ansvaret så är det bara att låta bli att låta ett djur flytta in!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi håller helt med din kloka husse!

      Radera
  2. Mjau på dig. Klart du måste vila och fundera på hur du ska sköta allt på bästa sätt.
    Håller med till fullo med att vissa tvåbeningar inte borde skaffa djur alls. Tyvärr är det säkert så att de som behöver läsa detta inte gör det.
    Nospus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, du har nog rätt. Synd att det inte behövs nåt körkort för att skaffa djur.

      Radera
  3. Det är viktigt med återhämtning, det vet varenda katt. Extra viktigt när man har så många Viktiga Uppdrag som du!
    Tyvärr är många människor inte fullt utvecklade och dessutom felkonstruerade i huvudet. Sorglig är vad det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, visst är det sorgligt. Jag kan acceptera att vissa är felkonstruerade i skallen, men inte att de skaffar djur!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...