tisdag 19 mars 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Benny på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen på katthemmet.  När hon kom in i vår bur så hittade hon inte mig! Hon ropade på mig, men jag svarade inte. Då frågade hon Laban var jag fanns. Han svarade inte heller. Sen tittade hon på ett örngott som låg på stolen i vårt rum med en filt i. När hon tittade lite noggrannare så såg hon att jag låg där inne!

Ni kanske inte kan se det på bilden, men det svarta inne i örngottet är faktiskt jag. Kul va?

Men sen hoppade jag fram, för blogghjälpen tog fram lite godis. Eftersom det förmodligen är sista dan för Laban och mig på katthemmet så ville hon säga hej då.

Matte har lagt hit tröjor som kommer från vårt blivande hem. Det är bra, för då känner vi igen lukten lite grann när vi kommer hem. Sen ska ju min filt med och så där, men vi har ju provpackat allt så vi vet att det får plats.

Kanske får ni en liten rapport i morgon!

10 kommentarer:

  1. Men så spinnande! Vi måste få en rapport i morgon hur det gått för er. Vi önskar er all lycka i ert alldeles egna föralltid hem. Matte hälsar också att ni är så fina och vackra killar och att hon är mycket glad för er. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, tycker ni vi är fina killar? Vad kul!

      Radera
  2. Superbra gömställe! Oj så spinnande ! Kan nog bli lite si och så med sömnen inatt! Hoooas att vi får en liten rapport senare. Tänk imorhon flyttar ni HEM!! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, blir nog inte många sekunders sömn i natt inte.

      Radera
  3. Mjau men lille Benny, tänk att du ska flytta hem i morgon. Jag önskar dig och Laban ett jamarbra liv hos era människor.
    Glöm inte att skriva en rapport hur det går och att jama i framtiden hur ni har det.
    Nosbuffar till dig och Laban och mjaujamarmycket lycka till. Det ska bli spinnande att se vem du har utsett som din efterträdare som bloggkatt.
    Påminn blogghjälpen om att hon kanske ska uppdatera och fråga hur det går för de andra bloggkatterna som var före dig också.
    F.d. hemlös

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi får se om matte hjälper oss att berätta lite hur det går sen!

      Radera
  4. Nu närmar sig alltså din och Labans stora dag. Det var bra att du skojade med Blogghjälpen och gömde dig för henne. Jag tror (vet) atg hon precis som vi kommer att sakna dig som bloggkatt. Fast glädjen över att ni får ert föralltidhem överväger.
    Vi önskar er ett jamarstort lycka till i ert nya hem och säger grattis till den familj som får två underbara svarta diamanter.
    Nospussar till dig och din bäste vän Laban.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, tack! Vi hoppas allt kommer bli bra.

      Radera
  5. Hipp Hurra för Benny och Laban!
    Tänk - snart kan ni börja styra och ställa i erat egna hemma - detta är ni så värda!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, det blir mycket att göra nu.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...