lördag 23 mars 2019

En ny bloggkatt och rapport från två som flyttat

Innan blogghjälpen presenterar en ny bloggkatt ska vi, Benny och Laban ge en kort lägesrapport. Vi skickade våra människor till katthemmet idag för att berätta lite hur det går. Blogghjälpen har inte träffat dom förut och vi tyckte hon skulle få göra det. Hon blev väldigt glad och nöjd med vad hon fick höra. Husse sa att jag, Benny, så klart vara rädd, men att jag får ta den tid det tar. Laban däremot behövde inte så lång tid på sig för att känna sig hemma. Det var ungefär vad blogghjälpen hade förväntat sig. Matte berättade att jag följde efter Laban från ett rum till ett annat och tillbaka igen. Då blev blogghjälpen glad att jag inte bara låg och tryckte nånstans. Sen berättade både matte och husse att det lät väldigt mycket på övervåningen på natten, som av tassar som sprang fort. De visste inte vem av oss som sprang men sa att det kanske var både. Då sa blogghjälpen att hon trodde att det endera var båda eller Benny! Hon sa att jag ofta var ute och sprang i korridoren på katthemmet. Det var väl väldigt onödigt att berätta det?
Nåjam, hittills har allt gått minst så bra man kan förvänta sig. Matte och husse har lovat berätta mer.

Nu ska i alla fall nästa bloggkatt presenteras. Hon heter Gitte. Hon får börja berätta sin historia själv snart.

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga nyheter! Vi hoppas att de fina killarna snart har boat in sig och vågar lite mer.

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att redan få en rapport från Benny och Laban! Det låter verkligen som att de här hittat sina toppenmänniskor att ta tass om!
    Vi ser fram emot att få lära känna Gitte!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Åh så bra det låter! Modigs killar dom kommit HEM och klok husse och matte!! Nosbuffsr

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det var BÅDE Benny och Laban som sprang fort fort mitt i natten! Buuuuusigt!

    SvaraRadera
  5. Jag tror som Sven att det var båda katterna som var uppe och sprang på natten. Låter som två glada katter som hade det riktigt skoj tillsammans. Låter också som en riktigt bra början på deras nya liv hemma.

    SvaraRadera
  6. Då kan vi med glädje konstatera att de båda kattgossarna kommit till ett riktigt bra hem med en förstående husse och matte. Att de är två gör det hela mycket enklare och särskilt som Laban är en modig kompis till den lite mer (ännu så länge) reserverade Benny. Det kommer att bli jättebra!
    Vi jamar också hjärtligt välkommen till vackra Gitte som ny bloggkatt!
    Nospuss till Gitte!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...