onsdag 13 februari 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Benny på Södertälje Katthem.

Nu har jag tänkt så här.

Alla som följer min blogg vet ju att jag inte skulle komma på tanken att tigga pengar för egen del. Men alla vet ju också att flera av mina kompisar behöver dyra operationer. På sistone har det mest varit tandsjukdomar  som krävt insatser. Jag vill gärna hjälpa mina kompisar och då tänkte jag att i morgon är det ju Alla Hjärtans Dag. Om nån vill stödja oss med en

HJÄRTEPENG

så skulle jag bli väldigt glad. Det behövs ingen stor peng, för jag vet att alla har sina utgifter ändå, men om många ger en liten peng så blir det ju en stor peng hos oss! Fiffigt va?

Man kan swisha på 12345 25408 eller sätta in på pg 389341-9.

Vi hörs i morgon!

12 kommentarer:

  1. Tänk vilka bra idéer du har! Hjärtepeng är verkligen rätt till er. Vi ska givetvis jama till matte att skicka en slant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jam som bloggkatt måste man ha bra idéer.

      Radera
  2. Det är klart man vill hjälpa dem man tycker om på den stora "hjärtedagen".
    Vi ska jama till husse att ordna det.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vad snällt av er att be husse ordna med en hjärtepeng.

      Radera
  3. En hjärtepeng är på väg!
    ps. Så spännande det ska bli för dig å Laban när ni slår tassarna i bordet på styrelsemötet och äntligen lyfter godisfrågan till högsta prioritet!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, tack!. Hi-hi, det ska bli jättekul!

      Radera
  4. Mycket bra idé med Hjärtepeng! Har precis satt in lite pengar på ert konto.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, tack för pengen! Vi är så tacksamma.

      Radera
  5. Hjärtepeng skickad , ibland hår det att få fart på matte. Riktigt bra idé tycker vi! Nosbuffat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tack för att ni satte fart på matte! Fast jag har nog uppfattningen att det är rätt bra fart på henne annars också?

      Radera
  6. En liten hjärtepeng har jag swishat. Vet hur väl varenda peng behövs. Önskar jag hade en kista full med guldpengar att skicka, en sån som Pippi hade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, tänk om det fanns en guldkista som var vår! Oj vad mycket mer vi skulle kunna göra. Men stort tack för pengen!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...