tisdag 12 februari 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Benny på Södertälje Katthem.

Idag har jag försökt ta det lite lugnt. Har bara förberett styrelsemötet  som ska vara på måndag. Jag har ju "vissa frågor" som jag vill ha behandlade där. Nu är det slut på min smekmånad som nybliven bloggkatt. Nu är det dags att ta i med hårdtassarna!

Hoppas en viss blogghjälp förstår vem hon har att göra med. Laban har också lovat hjälpa till att få styrelsen att inse vilken fråga som ska ha högsta prioritet.

Ni som följt bloggen ett tag vet säkert vad jag menar.

9 kommentarer:

  1. Du får lägga till extra punkter på dagordningen.
    Exempelvis:
    Punkt 10. Godissituationen
    Punkt 11. Tilldelning av godis
    Punkt 12. Vem ska köpa godis?
    Punkt 13. När ska godis delas ut?
    Punkt 14. Vilket godis ska köpas? Fråga Benny.
    Punkt 15. Övriga frågor.

    Nosbuff









    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, tack snälla du! Så ska en riktig dagordning för katthemmet se ut så klart.

      Radera
  2. Vi jamar som ovanstående, dessa punkter måste komma med på styrelsemötet. Alla andra frågor kan de vänta med. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, ja resten tar vi när denna fråga är löst.

      Radera
  3. Vi gör som ovanstående och jamar instämmande! Du måste komplettera dagordningen med de punkter Anonym skriver om. Det är de viktigaste punkterna!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, visst är de? Nu ska här bli ordning på katthemmet!

      Radera
  4. Mycket bra extra punkter på dagordningen. Anonym vet vad det handlar om. Bra att Laban också hjälper till med den viktigaste frågan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, det är alltid skönt att ha stöd när man har viktiga saker att ta itu med. Nu ska här ställas krav!

      Radera
  5. Man ser ju vilket styrelseproffs "anonym" är! Bättre dagordning har jag inte sett. Möjligen kan jag tänka att dessa punkter skulle behandlas i första tass, men det viktigaste är förstås att de diskuteras!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...