fredag 11 november 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Igår berättade jag ju om vår kompis Sippo, som gick över regnbågsbron förra året. Jag tänkte bara visa två bilder från bloggmötet hemma hos Sippo 2011.

Blogghjälpen berättar att han hade total koll på ALLT och ALLA då.

Och vet ni vad? Jag tror han har full koll på både husse, Viska och Tindra fortfarande! Det tror jag alla katter som vandrat över bron har. Visst måste man få vara ledsen över att man inte får smeka vår mjuka päls längre, eller höra vårt spinnande,  men vi katter överger inte er människor, även om vi inte syns.

Tänk om det vore ömsesidigt! Tänk om ingen människa övergav oss katter. Vad roligt livet skulle vara då.

12 kommentarer:

  1. Hoppas att du har rätt i att vi kan ha koll på våra älskade tvåbeningar även om vi inte vandrar bredvid dom längre.
    Din sista mening är en önskedröm, men kanske en dag den blir verklighet.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag tror att det finns oupplösliga band mellan oss och de snälla tvåbeningar som älskar oss. Vi finns med er jämt.

      Radera
  2. Vi läste om Sippo igår och blev riktigt berörda. Och det är klart att vi måste ha koll på våra tvåbeningar från ovan, hur skulle det gå annars? Det är även på tiden att tvåbeningarna följer oss överallt. Så tråkigt att det inte redan nu är så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, vi ser ju direkt hur tokigt det kan gå när det inte finns nån katt som håller koll. Valet i USA hade absolut fått en annan utgång om det varit en katt som höll i allt.

      Radera
  3. Tänk om det vore så att ingen blev övergiven, det önskar vi!
    Finaste Sippo och många av våra vänner som vandrat över Regnbågsbron finns i våra hjärtan.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, i snälla människors hjärtan finns det gott om plats för många katter.

      Radera
  4. Matte kan svära på att hon ibland känner Mårrgan när han kommer och lägger sig tryckt mot hennes smalben när hon håller på att somna, han sov ofta där. Klart att vi katter håller koll även från andra sidan, hur skall våra tvåbeningar annars klara sig?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, klart att Mårrgan tar tass om matte fortfarande. Han vet att hon inte skulle klara sig annars.

      Radera
  5. Jag beundrar Sippo som tog så väl tass om de katter som flyttade in hos honom. Synd att jag inte kunde vara med på något bloggmöte och få träffa honom.
    Nu när det är kallt och eländigt önskar jag extra mycket att alla människor vore ansvarsfulla och aldrig skulle komma på tanken att överge sin katt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tänk om alla människor från och med nu tog sitt ansvar och aldrig övergav en katt. Så bra vi alla skulle må då.

      Radera
  6. Jag är helt övertygad om att Sippo håller full koll på vad som händer på husse, Viska och Tindra! Tror överhuvudtaget att alla katter som vandrat vidare till andra sidan håller koll på så att vi sköter oss här nere. Tyvärr är det ju väldigt många tvåbeningar som inte gör det.
    Nu åker jag bort en vecka och kan inte läsa dina inlägg så jag får läsa ikapp det du skrivit när jag kommit hem igen på fredag i nästa vecka.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, det märks att dina människor inte överger dig, för jag antar att du reser med dom? Vissa elaka tokstollar bara åker ändå, utan att se till att katten har det bra. Tänk om de skulle straffas så som lagen säger!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...