tisdag 16 juni 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Såja, nu har jag planerat allt klart inför morgondagens uppsättning av solfilm på katthemmet. Bara det inte blåser för mycket för då kan det bli problem. Vi måste nämligen ha en lift utanför katthemmet när vi ska montera filmen i karantän. Om det blåser väldigt mycket kan det bli svårt med den. Men jag gör som vanligt allt jag kan för att allt ska bli bra.

Blogghjälpen har inte varit här igår eller idag. Hon har varit lite krasslig, men mår bättre nu. I morgon ska hon komma och se om hon kan hjälpa vår hälsoansvariga med att få in oss katter i olika burar, för när solfilmen ska upp måste fönstret öppnas i våra burar, och under tiden det är öppet måste vi byta bur. Det betyder att jag kommer tvingas övervaka monteringen i min bur från grannburen, sen måste grannarna låna min bur när deras fönster ska öppnas o s v. Men det ska gå bra. Jag har gjort upp ett schema.

I morgon ska jag rapportera hur det gått!

12 kommentarer:

  1. Det kommer säkert att gå utmärkt eftersom du planerat. Det är dessutom en bra dag för extra gottisar när ni ska flytta åt alla håll.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det har ni alldeles rätt i. Mycket godis kommer det gå åt.

      Radera
  2. Men äschjam då, jag trodde det skulle bli en film med dig ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Sippo! Du har ju misseuppfattat alltihop! Tror du verkligen ett fattigt katthem skulle ha rad att spela in en film med MIG i huvudrollen?

      Radera
  3. Vi är säkra på att ALLT kommer att gå jättebra :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag hoppas ni har rätt!

      Radera
  4. Vi har inga tvivel alls på att det blir purrfekt imorgon när du har skött planeringen och håller en vakande tass över allt. Spinnande att byta bur lite!
    Du får lova att ta lite extra god tass om blogghjälpen imorgon så hon säkert blir ordentligt frisk. Om inte du vågar så kan du väl be någon kompis att ge henne en tasskram från oss.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam ska se vad jam kan göra. Tror inte hon får nån tasskram av mig ännu...

      Radera
  5. Jag tror att det bästa hade varit om du hade tagit tass om liften istället för någon annan.
    För om du kör den kommer det att fungera även om det blåser.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, fast jag vill inte vara där ute ännu. Det är så många brummisar där.

      Radera
  6. Jamarns Amalia, kolla noga så inte blogghjälpen stoppar tillbaka någon av er i FEL bur, det kan ju bli hur knasigt som helst!!!!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, va? Tror du hon kan vara så tokig? - Ja det skulle nog inte förvåna mig...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...