måndag 15 juni 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag fått ta tass om en larmfirma. De har satt in larm i pensionatsdelen och jag fick förstås visa dom hur de skulle göra.

Nu är det i alla fall larmat och klart där så ingen kan komma och dumma sig med våra pensionatsgäster. Vi katter på själva katthemmet är redan larmskyddade.

På dagens bild sitter jag och planerar för onsdagen. Då ska det nämligen sättas upp solfilm i alla fönster på katthemmet och i penstionatet! Jag måste förstås räkna ut hur de ska sitta så det blir rätt från början.

12 kommentarer:

  1. Rubina! Helt fankattiskt att du har så gedigna kunskaper gällande allt - spelar visst ingen roll vilken sorts problem du måste lösa. Lyckos de tvåbeningar som blir kattägda av DIG!Buff/Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, man är tvungen att lära sig det mesta som bloggkatt!

      Radera
  2. Tänk så bra allt blir när du tar tass om det viktigaste :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, man vill ju inte ha kaos omkring sig så det är bäst att ta tass om allt.

      Radera
  3. Så bra det kommer att bli när du får satt upp solfilmerna, svalkar en hel del.
    Även om ni inte behöver det just nu så kanske solen kommer att lysa i sommar också.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag tror också det blir bra med solfilmen. Ska bara se till så den bllir riktigt uppsatt!

      Radera
  4. Det är helt fantasstiskt Rubina vad du kan. Du är verkligen allround.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, man måste lära sig allt om man ska vara bloggkatt på ett katthem.

      Radera
  5. Vad du jobbar på! Klart det blir bra när du är med och fixar.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, jag tror det kommer bli väldigt bra.

      Radera
  6. Bra att du har tagit tass om larmet så att både ni och era framtida gäster kan vara trygga.
    Solfilm kan vara bra mot värmen och vi vet att du har koll att allt blir rätt
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi är rädda om våra gäster så klart. De ska känna sig både säkra och välkomna här hos oss.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...