lördag 19 juli 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Det har varit ganska varmt på katthemmet nu. Vi har installerat ett kylsystem, men det fungerar inte riktigt ännu. Tror jag måste ta tass om det så det blir lite svalare här. Det värsta är ju att alla som hjälper oss har andra arbeten att göra. Jag tycker att alla som hjälper till på ett katthem borde få full lön för tiden de tillbringar på ett katthem!

Det är väl det minsta man kan begära?

Nåjam, jag jobbar naturligtvis som vanligt. Semester är inget som en bloggkatt på Södertälje Katthem har tid med! I morgon är det öppet hus mellan 15-17 igen och ni som följt bloggen vet ju vem som ordnar allt inför öppet hus? Ni kommer väl?

8 kommentarer:

  1. Vi tycker också det är lite väl varmt innanför pälsen.
    Självklart ska alla som jobbar med katter ha full lön. Jättehög lön.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jam, vi måste börja kräva topplön för de som jobbar med katter!

      Radera
  2. Vi har det också flämtvarmt här hemma. Hoppas ni får hjälp med kylan så det blir lite svalare. Vi kan bara jama instämmande om att alla som hjälper katter borde ha full lön!
    Det känns tryggt att det är du som tar tass om öppet hus, då vet vi att allt går rätt till. Vi håller tassarna för att det kommer många och att just din husse/matte kommer.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi har inte fått hjälp n´med kylan än Hoppas få det i morgon! Pust!

      Radera
  3. Mjausn, då hoppas vi att din Matte/Husse kommer. på öppet hus.
    Klart som jamas att alla som hjälper katter ska ha full lön.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, ja vi är helt överens om lönebiten!

      Radera
  4. Har för mig att du i våras NOGA gav instruktioner till tvåbeningarna ang luftsystemet, var luft behövdes etc! De har nog inte lyssnat riktigt - så typiskt! Du får ha en genomgång till! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, jag får nog ha en genomgång till! Tur att jag kom tillbaka hit.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...