fredag 4 juli 2014

Katten Daimien på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Daimien på Södertälje Katthem.
 
Innan jag fortsätter min berättelse tänkte jag låta Bobos, numera Bosses matte berätta lite:

Hejsan! Bobos (numera Bosse) matte här. Allt går bara bra med Bosse. Riktig gosegris, stryker sig mot benen när man rör sig, alltid med. Går man in på toan smiter han in direkt och hoppar upp i handfatet, vatten! Bara att slå på kranen så han kan dricka. Han har ibland bus för sig på nätterna, mattan i hallen ligger i en hög när man går upp. Riktig gosegris som sagt och absolut inget ont i honom. // Matte  

Jag hoppas min matte berättar nåt liknande om mig snart.

Nu fortsätter jag berätta om mitt liv. Efter att vi blivit dumpade på ett ställe där vi inte alls kände oss hemma förstod vi snart att vi måste leta efter mat själva om vi skulle få nåt. Det är inte så lätt för en katt som tidigare i livet fått mat hemma. En del människor tror, eller låtsas tro, att vi klarar att skaffa mat själva. Så är det inte alls. Tyvärr är det många katter som svälter ihjäl.

Vi smög oss i alla fall fram till en tomt där det fanns ett hus. Vi hade ännu inte hunnit bli så rädda för människor, så vi gick fram till huset och fick träffa  en som bodde där. Vi hade tur. Det var en snäll människa som försökte hjälpa oss. Vi fick mat, som vi slukade i ett nafs.


7 kommentarer:

  1. Daimien! Hoppas ni SNART blev räddade av en snällis så att ni inte behövde vara länge 'på luffen'!
    Ps. Det hörs på det Bosses matte skriver att de tycker om honom och att han nu är lycklig! Snart din tur, Daimien!

    SvaraRadera
  2. Härligt att det går bra för Bobo!
    Vi håller tassarna för att dina människor kommer snart.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tänk om ja skulle få det lika bra som ni och Bobo!

      Radera
  3. Låter som jamat att Bosse/Bobo fått ett jamans bra hem, tassarna upp.
    Mjausan, ibland har vi katter tur, att få ta tass om ngn tvåbening

    Jag Sessan kan ta ett jamans exmpel:
    Jag kom in på min tvåbenings tomt för kattiljioner år sedan, och kan du tänka dig, Daimien, att där inne i det däringa huset, som jag satt och väntade utanför, fanns en jamans snäll tvåbening som jag fick ta tass om, så jamans glad jag blev, mjausan

    hoppas du också har samma tur snart'
    Tass på dig, kompis



    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, du hade verkligen tur som satte dig på rätt tomt!

      Radera
  4. Vad skoj att höra att Bobo/Bosse har det bra! Lillbrorsan hälsar att han har fått ett tjusigt nytt namn. *fnissjam*
    Skönt att ni hittade någon som var snäll och gav er mat, men vi gissar att det inte slutade där tyvärr eftersom du jamade att ni ännu inte hade hunnit bli rädda för tvåbeningar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...