måndag 12 maj 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Jahajam, så har man klarat av styrelsemötet igen. Jag borde så klart varit med vid själva mötet, men jag kom inte ut ur buren förrän det var över. Då tog jag ett varv i kattsalen, men blev alldeles för snabbt infångad av en annan styrelsemedlem som bar tillbaka mig till buren.

Men jag hade kul under den korta tid jag var ute i alla fall.

Nu kanske ni tror att jag ska sova gott efter allt arbete? Njaeej, skulle inte tro att jag kan det.

Det är nämligen så att i övermorgon ska det göras hembesök i det som förhoppningsvis ska bli mitt nya hem! Det är som ni förstår mycket att fundera över, så att sova får nog anstå.

Ni, mina bloggkompisar, måste lova att hålla tassar och tummar för att det är ett bra hem!

16 kommentarer:

  1. Nämen oj, har du fått en intresseanmälan? *svansdansar*
    Men nu måste du ju berätta allt! Är det en egen matte eller husse, eller kanske båda delarna? Verkar de jamarsnälla? Kommer du få gå ut på egen tass så småningom? Får du någon snäll kattkompis?
    Jamarns vad nyfikna vi blev! Du måste jama om allt imorgon så lovar vi hålla tassarna så hårt vi kan.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag kan inte berätta så mycket ännu. Jag är ju en cool katt och ser hur allt går.

      Radera
  2. Ååååhhh lilla gulleSamie! Vi dansar också svansdans här (till o med gammelkatten Lucia!)! Hoppas hoppas att det är det perfekta hemmet för dig? Nästan så vi inte heller kan sova av uppspelthet i natt! Väntar med spinning på att få höra hur det går!!
    Nosbuffar Sven, Räkan å Lucia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, vi kanske kan ha nattvak tillsammans?

      Radera
  3. HurrJam så skoj! Hoppas besöket går väl och du får ett eget hem, med egna människor att bestämma över

    SvaraRadera
  4. Fankattiskt! Vi håller alla klor vi kan för att hembesöket går bra! KATTULERAR!!!

    Nosbuffar från klosterkatterna.

    SvaraRadera
  5. Men det var stora nyheter! Och BRA! Hoppas att hembesöket blir till belåtenhet på alla sätt! Vad spinnande det ska bli att få veta hur det går!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja visst är det spännande!

      Radera
  6. Men åh vad spännande, klart vi håller tassar och tummar för dig här!! Kramar och nosgos från Beata, Doris, Sunny och matte!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och matte, det är hur spännande som helst!

      Radera
  7. Hoppsan, det var roligt att höra! Hoppas det blir ett bra hem för dig där du tillåts busa som du är van vid:) Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, ja, busa måste jag få göra. Annars är det inget bra hem för mig.

      Radera
  8. Nejmen... läser vi rätt nu... är du på väg att få ett för alltid-hem, Samie? Vi är så otroligt glada för din skull och håller alla tummar och tassar jättehårt för att allt går i lås!
    Massor av lycka till-tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, det verkar som om jag är på väg att få ett egen hem! Men fortsätt hålla tassarna tills allt är klart.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...