torsdag 1 maj 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har det varit fart här på katthemmet. Det har varit öppet hus, men där hände inte så mycket. Det kuliga hände innan öppet hus.

Då var det nämmligen ett möte här på katthemmet. Som vanligt var jag med och förberedde allt. Redan innan mötet började hann jag med en sväng i kattsalen och jag lekte lite med en av volontärerna också, som ni ser på bilden.

Sen började mötet och då tyckte blogghjälpen att jag skulle vara i min bur. Som tur var fanns det en jätteduktig volontär i kattsalen och när hon ksulle städa min bur så sprang jag ut. Jag var inte bara i kattsalen utan tog mig ut genom dörren till personalutrymmet också där mötet pågick.

Nu hann jag inte vara med så mycket på själva mötet, för jag hade en hel del annat att göra där ute. Bland annat behövde jag gå på toa, så jag gick in på tvåbeningarnas toa. Jag höll på att skratta svansen av mig! DET FANNS INTE EN ENDA TOALÅDA DÄR!

Jam, jam, det var inga problem, så bråttom hade jag inte, utan jag sprang tillbaka till mötet och styrde upp det innan hon som jobbade i kattsalen kom och lekte med en jamarkul grej och innan jag visste jamet av satt jag i min bur igen! Men kul hade jag och det var tur att jag deltog lite i mötet!

8 kommentarer:

  1. Ha-ha-ha, jag tror jag skrattar morrisarna av mig!!! :-D Att få läsa om dina upptåg, förlåt upptäckarlusta, förgyller min dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tänk vad bra vi ordnar det, vi katter. Jag har lika kul åt dina uppt... förlåt åt din upptäckarlusta!

      Radera
  2. Det är viktigt att man hinner leka och busa också och inte bara jobba som bloggkatt!
    Men det är under all kritik att de inte har en kattlåda på toaletten! Även om tvåbeningarna använder sin porslinslåda borde de tänka på kissnödiga bloggkatter på upptäcksfärd! Skönt att du styrde upp mötet också.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst måste man hinna leka lite även om man har vikgita uppdrag som bloggkatt. Som du märker finns det en hel del att styra upp här på katthemmet!

      Radera
  3. Var nog en faslig tur att du tog dig in på det där mötet , annars vet man ju inte hur det hade gått :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjellen Bus, jo det vet man! Det hade gått alldeles tokigt! Jag kom i sista momangen!

      Radera
  4. Bra jobbat Sami, matte behöver motion.
    Hon klagar och gnäller att hon går upp i vikt och vi har ju ett stort revir att ta tass om så vi hinner inte med att motionera matte så mycket.

    MVH Molly

    SvaraRadera
    Svar
    1. Molly, att motionera tvåbeningar är en av mina specialiteter!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...