torsdag 8 maj 2014

Katten Samie på Södetälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har jag haft öppet hus igen. Det kom inte så många. Blogghjälpen  var inne i min bur och jag hoppade som vanligt upp i hennes knä. Vi jamade om allt möjligt.

Blogghjälpen sa att hon tyckte det var synd att man skulle behöva tigga pengar till verksamheten, som hon nästan gjorde igår. Men då jamade jag till henne att det är skillnad på att tigga och att tigga.

Om man tigger till sig själv är det en sak, men om man tigger till hemlösa katter så är det en helt annan sak.

Vi vill i alla fall tacka ALLA som stödjer oss på olika sätt. Volontärer, gåvogivare, sponsorer! Ni gör att vi kan fortsätta hjälpa fler av mina kompisar! Som ni märker finns det tyvärr många som övegivits och behöver hjälp.

6 kommentarer:

  1. Du har så rätt så. Att tigga för att hjälpa katter är aldrig fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, nä, det tycker inte jam heller.

      Radera
  2. Aldrig fel att be om hjälp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, nä det är alldeles riktigt.

      Radera
  3. I det här fallet är det ju verkligen en god sak, egentligen inget tiggeri alls, utan framläggande av fakta. Sedan är det en ren skyldighet för dem som kan att hjälpa till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tur att fler ser det på ditt sätt Gustav.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...