torsdag 22 maj 2014

Katten Bobo på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bobo på Södertälje Katthem.

Ni som läste bloggen igår vet att mina människor började packa ner saker i stora kartonger i mitt hem. Jag hade ju aldrig varit med om nåt sånt tidigare så jag förstod inte  alls vad som var i görningen.

 Det blev tommare och tommare i huset. Jag ville så klart övervaka allt, men mina människor ville inte att jag skulle vara inne. De körde ut mig gång på gång. Det kändes väldigt konstigt för det var inte så varmt ute så jag ville bara vara ute korta stunder.


Så en eftermiddag sa de till varandra . så var det klart. Nu åker vi. Och så satte de sig i bilen.

Jag är ju inte så förtjust i att åka brummis men tänkte att åker övriga familjen så följer jag så klart med.

Men det visade sig inte vara ett alternativ.

18 kommentarer:

  1. Hur är en människa skapad som åker ifrån sitt husdjur = en familjemedem???
    Dumma dom!

    Tröstebuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag vet inte. Men nåt måste vara väldigt fel.

      Radera
  2. Ja a, vi undrar också hur de är skapade som åker ifrån en liten varelse på det sättet! De är helt klart felskapade, de saknar nog empatidelen i knoppen! Bobo - både Lucia och jag vet hur vidrigt det känns att bli övergiven!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, tyvärr är jag inte den enda som blivit övergiven. Ni har jaft tur som hittat en ny matter som verkligen bryr sig om er. Jag letar efter en sån.

      Radera
  3. Näää, åkte de UTAN dig? Det FÅÅÅR man inte, man lämnar inte en kompis och familjemedlem. Taskmörtar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, oom man är riktigt skapt lämnar man inte en kompis och familjemedlem. Men mina människor var nog inte riktigt skapta.

      Radera
  4. Vi förstår bara inte att man kan göra så. Som jamat, man lämnar inte en familjemedlem! Nosbufarr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, här på katthemmet förstår de inte heller hur man kan göra så!

      Radera
  5. Nej, nej, nej... *Jenny och Majsan skakar på huvudena, morrhåren darrar* Inte ännu en katt som inte får följa med när tvåbeningarna flyttar! Så var det för oss också - de flyttade, men vi fick inte följa med för de trodde att vi skulle förstöra nya hemmet. Matte säger att vi inte har förstörd en enda sak sedan vi flyttade hit, utan tvärtom gjort huset tusen gånger mysigare att bo i... å, vad vi önskar att du snart får en matte eller husse värd beteckningen!

    Uppmuntrande nosbuffar från Jenny och Majsan, klosterkatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jenny och Majsan, klart vi inte förstör! Möjligtivs ändrar vi på lite saker, men då blir det ju bara till det bättre.

      Radera
  6. NÄÄÄ, så gör man inte! PUNKT!

    SvaraRadera
  7. Vi kan inte heller förstå hur såna tvåbeningar är funtade i huvudet när de gör så. Undrar om det är medfödda defekter eller om de har blivit skadade senare, för INGEN frisk människa gör så! *stampar med tassarna*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  8. Så gör man bara inte! *fräser* Vi är så glada för att vi vet att du är på katthemmet nu. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, ja nu är jag på katthemmet. Men det tog tid innan jag kom in här.

      Radera
  9. *darrar på läppen* Jag vet inte ens vad jag ska jama.. Stackars stackars dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, nä det är svårt att finna jam för såna här tillfällen.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...