fredag 28 oktober 2011

Katten Madeleine tackar alla som stöttat henne!

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

 NU HAR JAG ÅKTE HEM! Dagen började med att jag som vanligt gjorde mig i ordning, fick mat, och gick på toa. Sen hände ingenting. Och ingenting. Och ingenting.

Sen kom blogghjälpen till katthemmet. Jag trodde att mina människor också skulle komma, men vi fick bara lite godis, sen åkte hon och några andra snälla tjejer till Kattstallet. De skulle se hur dejobbade där.

Jag hade ingen aning om ifall mina människor skulle komma, men blogghjälpen sa innan hon åkte att jag skulle få åka hem senare, så hon sa åt mig att förbereda mig för avfärd.

Sen dröjde det jamarmånga timmar och så kom blogghjälpen tillbaka. Nu kom hon in i vår bur och satte sig på golvet. Genast upptäckte jag att hon hade godis med sig. Vi fick smaka godis allihop. Så berättade hon för mig att jag skulle få åka hem snart. Då blev blogghjälpen blöt i ögonen. Fast samtidigt sa hon att det är det här vi jobbat för. Att jag ska få ett eget, bra hem.




 Jag fick lite godis till, men sen satte hon asken på golvet så jag fick ta fram godiset själv. Tänk att man ska behöva jobba in i det sista!

Nåjam, där satt vi en stund. Sen gick blogghjälpen ut ur rummet och jag hörde att Stora matte var där ute! Då blev jag nervös/glad och buffade på mina burkompisar och sa att jag skulle åka hem nu. De blev förstås ledsna, men önskade mig lycka till i mitt nya hem. Jag sa att jag skulle göra allt jag kunde för att de snart skulle få nya hem också.

Strax därefter kom en av våra snälla volontärer in till mig och satte mig i en bur. Då blev jag nervös. Först då tror jag att jag fattade att jag skulle åka därifrån. Katthemmet har ju varit mitt hem i hela mitt liv.

När jag bars ut satt Stora matte där och talade lugnande med mig. Hon sa att det nog var lika bra att vi åkte direkt. De hade gjort i ordning ett eget rum till mig där jag får vara till att börja med, så jag inte behöver bli stressad av att ta in nya röster, lukter, människor och kompis på en gång.

Då blev jag lite lugnare. Nu har jag kommit hem. Jag kan inte berätta mer just nu. Annat än att matte lovat att blogga! Hon säger att hon aldrig bloggat förut, men då kommer ju jag, som bloggat en hel del, att kunna hjälpa henne. Så ni kommer nog att få höra mer från mig!

Tills slut vill jag tacka alla er som stöttat mig under den tid jag varit bloggkatt. Ni är bara BÄST! Utan er hade jag inte kunnat berätta min historia och jag hade nog inte utvecklats till en riktig bloggkatt heller.

Hoppas ni fortsätter stötta min efterträdare också. I morgon ska h*n för första gången göra en insats som bloggkatt genom att ta tass om loppisen på katthemmet. Ni kommer väl?

30 kommentarer:

  1. Lite sent, men här kommer en otroligt stor lyckönskning till dig Madeleine från oss som sitter här med glädjetårar i ögonen!!
    Vi kommer självklart att följa nästa bloggkatt precis lika mycket som vi följt dig!!
    Massor med kramar från Beata, Doris, Sunny och matte

    SvaraRadera
  2. Tänk att du är HEMMA nu! Vi kommer att sakna dig jättemycket men är så glada att dina människor har kommit. Åh vad bra att du ska blogga så att vi får veta hur du har det och hur det går. Natruligtvis kommer vi att stötta den nya Bloggkatten,Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Grattis till ditt nya hem, Madeleine. *torkar en tår* Det har verkligen varit kul att få jamas med dig och vi hoppas att vi kan fortsätta hålla kontakten med varandra.
    Många nospussar och svanskramar från både Tindra och mig. *sniff*

    SvaraRadera
  4. Å, så GLADA vi är för din skull! Och så är vi GLADA för vår egen att du skall få blogga i ditt nya hem, för då slipper vi säja adjö för alltid till dig! Det är ju så att man så jättegärna vill att ens katter får det riktigt bra, men det är vemodigt när de försvinner ur ens liv... de har ju liksom en egen plats i ens hjärta, som alltid kommer att finnas där.

    Ha det nu så jamarbra, vännen, så hörs vi!!!

    Tass från Imma, abbemissa.

    PS. Glöm inte att meddela din bloggadress så att vi hittar dig - nätet är stoooooort... DS.

    SvaraRadera
  5. Att ens VÄNNER får det riktigt bra, skulle det stå... *fniss*

    SvaraRadera
  6. Vilka jamarfina bilder på dig! Vi håller tassarna hårt för att allt blir bra nu. Det har varit så roligt att få lära känna dig och vi hoppas få höra av dig snart igen. Det skall bli så spännande att få se vem din efterträdare är imorgon.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Jag sitter här och tänker att nu, just nu är du i ditt alldeles egna hem för första kvällen. Vad jag undrar hur du känner det? Men jag är helt säker på att du fått jättesnälla människor att ta hand om. Och hoppas att det går bra med din nya kompis så småningom! Hoppas också att du får till en blogg så småningom!

    SvaraRadera
  8. Grattis, finaste Madeleine! Vi önskar dig, dina människor och kattkompis lycka till och hoppas att vi får höra från dig senare. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. [glada och ledsna på samma gång]
    Kommer att sakna dig!
    Lycka till i nya hemmet och se till att du får börja blogga direkt!
    Nosbuff

    SvaraRadera
  10. Jag är så glad att jag gråter! Att just du har fått ett toppenbra hem! Hoppas att du kommer att få det så bra och att du blir bra vän med Alea, det blir du nog!

    Jag älskar dig fina Madeleine, jag kommer att sakna dig otroligt mycket! <3

    P.S Fina bilder på dig! :)
    NOSBUFFAR

    SvaraRadera
  11. Grattis til ditt alldeles egna hem Madeleine !!
    Kul att din nya stora matte ska låta dig blogga från ditt egna hem också , så att vi får fortsätta höra ifrån dig :)
    Klart att jag tassar in imorn och hälsar den nya bloggkatten välkommen och lycka till !!

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Hurra Madeleine. Äntligen har du fått ett eget hem. Men jag förstår att blogghjälpen blev blöt i ögonen, det blir vi också, kommer att sakna dig.

    Ha det så jättebra.

    Nosgos

    SvaraRadera
  14. Det är ju med blandade känslor man ser dig tassa i väg mot din nya framtid. För hur glad man än är över att du har hittat hem så känns det jamarvemodigt att ta farväl... *blinkar bort en tår*
    Men det är en stor tröst att din nya matte vill blogga :-) Ska bli så spinnande att höra om ditt nya liv!
    Kan tyvärr inte delta kattsonligen i loppisen men tassar självklart in här och kollar läget.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  15. Åh, det pirrar lite i magen. Både av lycka och lite av oro. Hur ska det gå för dig, vackra Madeleine, med ditt nya liv och dina nya människor, alla nya dofter och nya ljud att vänja sig vid.
    Skickar tröstetassar till blogghjälpen och dina kompisar på katthemmet som säkert saknar dig jättemycket.
    NosGos och lycka till Madeleine.

    SvaraRadera
  16. Victoria, det är aldrig för sent för lyckönskningar. Jag kommer läsa bloggen även från mitt nya hem, tror jag.

    SvaraRadera
  17. Dui och Deco, Ja, nu är jag HEMMA. Jag har nog inte fattat att det är sant ännu.

    SvaraRadera
  18. Sippo, Klart vi ska hålla kontakten. Vi katter är ju mästare på att hålla koll på varandra, även om vi inte ser varandra.

    SvaraRadera
  19. Imma, så snart jag vet min nya bloggadress ska jag meddela den till er alla!

    SvaraRadera
  20. Alice, det var alldeles färska bilder som blogghjälpen tog. Vi tyckte ni hade sett de andra så många gånger.

    SvaraRadera
  21. Gustav, jag vet knappast själv vad jag tänker efter första dagen i mitt nya hem. Det är så mycket nytt. Men jag berättar nog så småningom.

    SvaraRadera
  22. Findus, Isak och Rasmus, tack för grattiset. Jag hoppas vi snart hörs igen!

    SvaraRadera
  23. Max och Måns, jaså, det känns tudelt för er också. Jag trodde det bara var jag som inte visste riktigt hur det skulle kännas.

    SvaraRadera
  24. Elin, jag kommer sakna dig och alla andra snälla människor och kompisar på katthemmet också. Nu för du lova att du tar tass om mina kompisar ordentligt!

    SvaraRadera
  25. Kjelle Bus, det är bra att ni stöttar min efterföljare också. Alla bloggkatter behöver stöd.

    SvaraRadera
  26. Nea, det känns fantastiskt att så många säger att det kommer sakna mig. Jag kommer sakna er också, men hoppas vi håller kontakten ändå.

    SvaraRadera
  27. Frasse, visst är det vemodigt - fråga blogghjälpen. Men samtidigt är det ju just det här som är vårt mål - att bloggkatten ska få ett eget, bra hem.

    SvaraRadera
  28. Kolfart, när man bott sä länge på katthemmet som jag gjort så är det klart att det känns konstigt att flytta till ett eget hem. Men jag tror mina människor är hur snälla som helst, och de förstår att jag inte känner mig hemma på en gång. Jag får ta den tid jag behöver till att känna mig hemmastadd.

    SvaraRadera
  29. Jamars grattis Madeleine att du ÄNTLIGEN fått et eget hem.
    Så glada vi är för din skull
    jamarsgrattis

    SvaraRadera
  30. M, C, T, S tack för grattiset. Nu ska jag bara vänja mig vid mitt hem.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...