lördag 29 oktober 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Oj, idag händer det här som Madeleine berättat i över en vecka att det ska hända. Jag ska få bli Södertälje Katthems bloggkatt! Gissa om jag varit nervös sedan Madeleine utsåg mig till efterträdare?

När jag sa att jag inte trodde jag skulle klara av att vara bloggkatt, sa hon att få på katthemmet har väl på så kort tid varit med om så mycket som jag och då har jag ju mycket att blogga om. Då talade jag och blogghjälpen om saken och hon sa att hon skulle hjälpa mig och att jag inte behövde vara orolig. Jag skulle få stöd inte bara av henne, utan av alla bloggkompisar, precis som alla bloggkatter före mig fått.

Det avgjorde saken. Här ska bloggas som bara den. Jag ska berätta hur mitt lilla liv har varit. Det har inte varit så bra som det borde.

I morgon ska jag presentera mig lite närmare och börja berätta min historia. Precis som mina bloggkompisar före mig har gjort.

29 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att få höra om dig, Dina. Det brukar även kännas bättre om man jamar ut om det man varit med om.

    SvaraRadera
  2. Hej Dina! Så spinnande att få lära känna dig! Kul att just du blev den nya Bloggkatten. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Välkommen som bloggkatt Dina! Du kommer att klara det galant! Det känner vi på oss.
    Det ska bli spinnade att få höra din historia :)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Hejsan Dina! *vinkar med tassen* Vad kul det skall bli att få lära känna dig! Du skall inte vara orolig, det är jätteenkelt att blogga. Jag har precis som du varit en bloggkatt innan jag fick ett eget hem och blogghjälpen är jättebra på att tassa ner vad du jamar till henne så det kommer att gå jamarbra. Vi ser fram emot att få höra din berättelse!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Välkommen till blogglivet Dina!!
    Vi kommer att följa dig var dag och stötta dig lika mycket som vi gjort med de föregående blogkatterna!!
    Det ska bli spännande att få lära känna dig!!
    Mvh Beata, Doris, Sunny och matte!!

    SvaraRadera
  6. Hej Dina!
    Jag är säker på att du kommer att bli en fantastisk bloggkatt!
    Kolla gärna in kattbacken.blogspot.com så kan du se hur det går för Madeleine och mig.
    Mvh Alea

    SvaraRadera
  7. Välkommen Dina, ska bli spännande att höra din historia imorgon.

    nospussar från Pontus och Milou

    SvaraRadera
  8. Välkommen som vår bloggkompis, Dina!
    Vi är ju bara halvbloggare, mest pga vår slöa matte, men vi kommer..... Var så säker!
    Vi ser verkligen med spänning fram emot din historia!
    Tasskramar
    M & V
    PS
    Så gullig och söt du är.
    /DS

    SvaraRadera
  9. Hej på dig, Dina! *vinkar med tassarna* Välkommen som bloggkatt! Vi har också varit bloggkatter på Södertälje katthem och kan berätta att det är ett jamarbra sätt att hitta ett eget hem på... vi känner inte till en enda bloggkatt som inte har lyckats med det, så du skall se att allting går bra för dig också. Ta det bara lugnt, var dig själv och se till att blogghjälpen håller dig med godis hela tiden.

    Tass från Jenny och Majsan, f.d. bloggkatter numera klosterkatter.

    SvaraRadera
  10. Hej Dina !
    Du ska se att du klarar jobbet som bloggkatt alldeles galant :)
    Ska bli spinnande att läsa om ditt liv !

    SvaraRadera
  11. Hej Dina!

    Vad roligt att träffas! Du ska se att det kommer att gå jättebra att blogga, jag är också alldeles ny bloggkatt och det har funkat bra!
    Vi kommer att vara med och stötta dig tills du också har ett eget hem! :)

    Nosbuff
    Linnsen, Frank och Lurrvar

    SvaraRadera
  12. Hej Dina! Vad roligt att träffa dig!! Vill man ha svarta skönheter skall man tydligen bege sig till Södertälje!! vi ser fram emot att lära känna dig!!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  13. Hej Dina!
    Välkommen till gänget.
    Du kommer att klara av detta jamarbra.

    SvaraRadera
  14. Jamars välkommen som Bloggkatt, Dina!
    Ska bli jamars trevligt att få lära känna dig oxå, som övriga bloggkatter som vi har fått lära känna.
    Det kommer jamarsklart att gå jättebra bara du tar det lugnt, så går det hur bra som helst.

    Tass tass på dig vår nya bloggkatt

    SvaraRadera
  15. Sippo, det säger blogghjälpen också. Hon säger att varje katts historia är värd att berättas.

    SvaraRadera
  16. Dui och Deco, jag är också förvånad över att det blev just jag. Det ska man vara stolt över!

    SvaraRadera
  17. Hjulia Huller om Buller, blogghjälpen säger också att alla är så snälla som läser bloggen, så det finns inget att vara nervös för.

    SvaraRadera
  18. Alice, blogghjälpen har berättat om dig må du tro, fast när du var bloggkatt hette du Madonna!

    SvaraRadera
  19. Beata, Doris, Sunny och matte, det känns jättebra att så många som följde tidigare bloggkatter lovar att följa mig också.

    SvaraRadera
  20. Alea, jag har varit inne på din blogg och läst allt som står om Madeleine. Hoppas hon snart förstår att hon kommit till ett bra hem, men det är klart att hon saknar kompisar och annat som hon varit van att ha omkring sig. Men jag tror du kommer att ta väl tass om henne. Hoppas snart få höra mer.

    SvaraRadera
  21. Pontus och Milou, hoppas att ni tycker det när ni läst min historia också. Den är inte så rolig alla gånger.

    SvaraRadera
  22. Mozart och Vincent, ni får jama åt er matte på skarpen att hon hjälper er mer med bloggandet så vi får veta mer om er.

    SvaraRadera
  23. Jenny och Majsan, det där med godiset har jag antecknat. Det har varit så mycket på sistone så det hade jag inte tänkt på! Att man kan glömma nåt så viktigt?

    SvaraRadera
  24. Kjelle Bus, jag hoppas också att jag kommer att klara av att blogga, men jag tror det ska gå bra.

    SvaraRadera
  25. Linnsen, Frank och Lurrvar, det känns nästan skönt att inte alla är så vana som bloggare. Då är jag ju inte ensam om att vara nybörjare.

    SvaraRadera
  26. Maurice & Kajsa, hi-hi, blogghjälpen älskar alla katter i alla färger, men hon säger att av nån väldigt konstig anledning blir vi svarta katter ofta sittandes längst på katthemmet, och därför lyfter hon ofta fram oss lite extra.

    SvaraRadera
  27. Max och Måns, tack för välkomnandet. Ska bli kul att lära känna er och alla andra bloggkompisar också.

    SvaraRadera
  28. M, C, T, S, jag ska försöka ta det lugnt, men ibland blir man ju lite ivrig.

    SvaraRadera
  29. Vi är lite sena med vårt välkommen för matte har varit sjuk. Men bättre sent än aldrig: Varmt välkommen som bloggare Dina! Vilken fin bild av dig. Nu ska vi bläddra vidare och läsa om ditt liv!
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...