lördag 15 oktober 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag har det varit ganska lugnt här. Jag har naturligtvis haft en del att göra. Bland annat har jag instruerat blogghjälpen om hur hon ska agera på hembesöket i morgon. Det är ju ett viktigt besök. Det kan till och med vara det viktigaste besöket i mitt liv! Och då är det viktigt att det blir rätt utfört.

Fast blogghjälpen säger som hon brukar, blir inte det här bra så väntar vi. Vi gör inget förhastat. Nä, det är nog bra om man försöker nollställa sig och ser vad som kommer ut av morgondagens besök.

16 kommentarer:

  1. Vi håller tassarna allt vad vi kan för att hembesöket ska gå bra. Men blogghjälpen har ju rätt, det är viktigt att du kommer till en bra människa.

    SvaraRadera
  2. Lilla gumman... jag förstår att du kommer att ha lite svårt att sova i natt, men du skall se att allt blir bra. Blogghjälpen har öga för lämpliga hem åt sina skyddslingar, det vet du... och hon har stor erfarenhet av att bedöma om ett hem är bra eller inte. Vi håller alla tassar (och det är många, hela 28 stycken!) för dig!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  3. Här håller vi också alla tassar, svansar, morrisar, tummar och tår inför hembesöket imorgon!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Har 2 tummar och håller dom för dig...

    SvaraRadera
  5. Jamar som övriga missevänner
    Hoppas det går bra för Blogghjälpen i morgon med besöket om det däringa hemmet är bra för dig.
    Håller tassar, svansar och mattes tummar och tår hårt, att det ska gå bra.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  6. Får du inte följa med och bedöma ditt eventuella hem? Eller har du gett blogghjälpen fullmakt?
    Vi håller också tassar och klor för dig, givetvis! Matte håller tummarna.
    Nosbuffar
    M & V

    SvaraRadera
  7. Jag och matte håller klor och fingrar i kors att Blogghjälpens hembesök går bra idag !!!

    P.S Matte säger att kattklubben Sydkatten som hon är medlem i och nu oxå webmaster för är en klubb för kattägare.

    SvaraRadera
  8. Matte och jag har anlitat några av våra kompisars tummar och tassar förutom våra egna för att våra välgångsönskningar riktigt ska nå fram till Ödet, eller vem det nu är som håller i det hela när katter ska få ett hem.
    Ska bli så spinnande att läsa om hur det hela avlöpte!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  9. Sippo, det är viktigast av allt!

    SvaraRadera
  10. Klosterkatterna, jag har ju tränat blogghjälpen länge nu på att kunna bedöma vad som är lämpligt hem åt en katt. Hoppas bara hon tagit lärdom!

    SvaraRadera
  11. Alice, ni är också ett pålitligt gäng. Utan såna som er skulle tillvaron vara betydligt osäkrare.

    SvaraRadera
  12. Jocke, sånt brukar hjälpa väldigt bra!

    SvaraRadera
  13. M, C; T, S, jag blir jamarglad av att veta att så många håller tassar, tummar, svansar och allt möjligt för mig!

    SvaraRadera
  14. Mozart och Vincent, blogghjälpen har fått fullmakt eftersom jag vill åka brummis så lite som möjligt. Dessutom tror jag hon blir glad över förtroendet jag ger henne.

    SvaraRadera
  15. Kjelle Bus, vilket kap Sydkatten har gjort som får er matte som webmaster. Tror jag måste tassa in där och titta lite.

    SvaraRadera
  16. Frasse, sina bloggkompisar kan man verkligen lita på!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...