tisdag 11 oktober 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen på katthemmet en kort stund. Hon talade med två människor från en tidning som heter Länstidningen. De var här för att höra lite mer om det nybildade kattförbundet, Svekatt.

Som vanligt fick jag jama till blogghjälpen vad hon skkulle säga så det inte blev fel. Det är viktigt att alla förstår vad Svekatt står för: att värna alla katters lika värde, att inte avliva en katt om den inte är obotligt sjuk, att vi ska bli ett språkrör för katter och katters behov etc.

Jag kommer fortsätta jobba för att utveckla Svekatt. Först måste jag se till att Södertälje Katthem överlever. Det är jätteviktigt. Hoppas många stöder oss. Känner ni nån som har nån bra lokal till oss? Säg till oss i så fall.

8 kommentarer:

  1. Vet du vad jag har tänkt på, vännen? Skaparkatten kanske väntar med att sända din nya matte/husse just för att du skall hinna hjälpa blogghjälpen att starta upp SVEKATT? Det är ju ett så jätteviktigt arbete, och det behövs en klok och skarpsinnad missa som har tassarna med i det hela tills det kommit igång... precis som jag måste hålla tassarna över arbetet här i klostret, jamar jag. Lycka till! Bara att SVEKATT nu existerar är fankattiskt, och vi lovar att göra allt vi kan för att hjälpa till!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  2. Vad spinnande att Länstidningen kom,Tycker att det är fankattiskt med Svekatt, tror att det är just vad som behövs. Vi håller tassarna för att dina människor kommer snart. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det är jättebra att du hjälper blogghjälpen så hon inte säger helt fel saker. Tänk om hon skulle råka bli förvirrad och prata om skällisar eller skiftnycklar istället för katter.

    SvaraRadera
  4. Oj vad spinnande det skall bli att få läsa vad du jamat i länstidningen! Tänk vilken tur blogghjälpen har som är omgiven av så kloka katter och att du talar om för henne vad hon skall jama *harkel* tala om för tidningen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Klosterkatterna, jag tror det kan ligga nåt i vad du jamar. Men samtidigt måste ju blogghjälpen nån gång lära sig att klara sig på egen tass.

    SvaraRadera
  6. Dui och Deco, vi tror också att Svekatt behövs. Vi katter är intelligenta och känsliga och då ska vi inte behandlas som dumma och känslolösa som man kan hantera hur som helst!

    SvaraRadera
  7. Sippo, det är just för att jag vet att risken är överhängande som jag försöker styre henne. Annars ligger nog utläggningar om både skällisar och skiftnycklar nära till tass.

    SvaraRadera
  8. Alice, man måste ju styra upp verksamheten här på katthemmet. Jag vet ju hur man ska göra så därför är det ju naturligt att jag hjälper till.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...