torsdag 21 juli 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Blogghjälpen satt länge hos oss och hade med godis. Fast godiset räckte inte hela tiden, så på slutet jamade vi bara med varandra. Jag jamade om för henne att jag tycker det är för få tvåbeningar som sitter ner och jamar med oss. Vi har mycket att jama om och det räcker inte att bara sätta in mat, städa toalådor och burar. Vi behöver jama ut om många saker.

Jag klagar inte på de som jobbar här, för de är jättesnälla och sätter av sin fritid för att hjälpa oss, men jag tycker man har rätt att önska sig saker och jag önskar att det vore dubbelt så många tvåbeningar här som hade dubbelt så mycket tid att sitta och jama och gosa med oss.

Blogghjälpen säger att alla gör så gott de kan, men att den där tiden jag vill ha nog kommer när jag fått ett eget hem. Så nu ska jag försöka tänka på att det allra viktigaste är att få ett eget hem. Jag ska göra vad jag kan, även om det betyder att jag måste sluta klättra på burdörren!

20 kommentarer:

  1. Vadå sluta klättra på burdörren? Pffft, störtfånigt jamar vi. Det är ju det som är en del av din charm ju. Hoppas att någon snäll tvåbening tar sig lite extra tid i veckan och pratar med er.

    SvaraRadera
  2. Jamar sin Sippo o Tindra = vad då sluta klättra på burdörren ??!!
    Tycker det ser cool ut när du hänger där :)

    SvaraRadera
  3. Förstår inte heller varför du måste sluta med det? Hoppas verkligen att det dyker upp nån tvåbening som förstår att uppskatta din klätterskicklighet till fullo! Det är du värd!

    SvaraRadera
  4. Du ska vara du och inte spela någon annan.
    Något som många 2beningar borde lära sig med.

    SvaraRadera
  5. Jamar med övriga missevänner
    så klättra på du, så tvåbeningarna som kommer och hälsar på er där på katthemmet, ser att du är en fin aktiv misse

    Tass på dig du fina katt

    SvaraRadera
  6. Vi önskar också att dina människor kommer snart.Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Jag jamar som de andra, det är ju jättecoolt att kunna klättra på burdörrar! Jag tror säkert att dian blivande människor också kommer att tycka det.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  8. När man bor på katthem är det inte konstigt att man klättrar på väggarna (eller burdörrarna) då och då!! Så är det bara. Det finns faktiskt 2-beningar som gör det ibland också.
    /En som minns hur det var..

    SvaraRadera
  9. Fördelen med att du klättrar på burdörren är att besökande tvåbeningar ser vilken vacker, smidig och elegant kisse du är. Nackdelen skulle väl vara, att man kan fastna med en klo eller nåt. Fast det gör kanske aldrig du? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  10. Jag jamar som de andra - du skall inte alls sluta klättra på burdörren, för det är en del av din charmiga kattsonlighet! Och kanske är det just det som får en tvåbening att stanna vid just din bur och tänka "wow, jag har alltid önskat mig en katt som klättrar på burdörrar!"

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  11. Sippo, bra att ni stöttar mig. Jag ska nog fortsätta klättra på burdörren.

    SvaraRadera
  12. Kjelle Bus, det tycker jag också. Det är bara blogghjälpen som tänker så där konstigt.

    SvaraRadera
  13. Gustav, alla borde ju vara glada över en katt som kan klättra? Det tycker i alla fall jag.

    SvaraRadera
  14. Max och Måns - TACK för de jamen!

    SvaraRadera
  15. M, C, T, S det borde ju vara en fördel om de ser att jag är aktiv?

    SvaraRadera
  16. Dui och Deco, tänk om de skulle komma snart. Vad kul det vore.

    SvaraRadera
  17. Alice, en klok tvåbening måste ju bara uppskatta att man kan klättra, eller hur?

    SvaraRadera
  18. Sambo, har du också bott på katthem? Klättrade du också på burdörren?

    SvaraRadera
  19. Findus, Isak och Rasmus, jag har i alla fall inte fastnat med nån klo ännu. Det tänker jag inte göra heller!

    SvaraRadera
  20. Imma, ja så kanske det blir. Det kanske går omkring en tvåbening och undrar: VAR SKA JAG HITTA EN KATT SOM KAN KLÄTTRA PÅ EN DÖRR? Och så vet den personen inte ännu att jag finns här!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...