lördag 1 februari 2014

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Igår upptäckte jag en ny grej. Jourmatte satt inne hos oss och drog med en grej som hon kallade borste genom sin päls. Jag tyckte det såg skönt ut, så jag petade på henne och jamade att jag också ville bli borstad.  Då borstade hon mig också. Jag blev jättefin.

Nu önskar jag mig en egen borste och en egen borstare också.

Ofta på katthemmet får vi ta emot katter som ingen vill ha. Både jag och Gloria är såna katter. Men det finns faktiskt tillfällen då katthem får in en katt som de sedan hittar är lycklig ägare till. Det kan ni läsa om i den här artilkeln .



8 kommentarer:

  1. Att bli borstad kan vara riktigt mysigt! Kul att du har upptäckt det.nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Då fattas det bara en borstare! För borste har Stellan fått idag. En alldeles egen, om han inte vill dela med Gloria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, vad snällt att jag fick en alldeles egen borst. Ska se om jag ska låna ut den till Gloria. Tål att tänka lite på...

      Radera
  3. Vad mysigt att du gillar att bli borstad! Kanske att Gloria också kommer på det sen?
    Vilken solskenshistoria det var i artikeln! Tänk om alla katthemskatter vore älskade katter som bara gått vilse och att alla slutade så där lyckligt. *drömmer*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja tänk om alla katthemskatter vore saknade och eftersökta! Vilken dröm det vore.

      Radera
  4. Pälsvård kan faktiskt vara rätt mysigt. Fast ibland kan jag liksom inte låta bli att anfalla kammen lite. Den bits ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, klart man kan anfalla om kammen eller borsten bits, men min är jamarskön.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...