torsdag 3 februari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem avslöjar resultatet av auktionen

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Igår kväll var jag ju tvungen att sitta uppe till midnatt för att följa budgivningen på min aution in i det sista. Efter att ha sett resultatet somnade jag nästan på stående tass.

Jag har ju kikat på lite filmgalor på TV och lärt mig att man ska tacka alla inblandade när man gjort nåt, så innan jag visar resultatet är det några som ska tackas särskilt: först förstås Wikki. Det var hon som gav mig både idén och sakerna till auktionen (utom spiken förstås). Det är alltså främst hennes förtjänst att vi fått in en stor peng till katthemmet.

Sen måste jag tacka Sippo som startade autionen genom att lägga första budet och Klosterkatterna som faktiskt la första budet på spiken redan innan jag beslutade att den skulle auktioneras ut.

Alla som deltagit ska naturligtvis också ha ett stort tack.

Så till vinnarna:
Paket nr 1: Milou och Pontus vann med ett bud på 650 kronor
Paket nr 2: Kattfamiljen vann med ett bud på 750 kronor
Paket nr 3: Frasse vann med ett bud på 225 kronor.

GRATTIS ALLIHOP!

Så fort ni som vunnit betalat in pengarna på katthemmets plusgirokonto 38 93 41 - 9 och skrivit vilket paket ni betalar för samt namn och adress, så kommer blogghjälpen att skicka paketen till er.

Jag hoppas inte ni som inte vann är ledsna. Kanske blir det en ny auktion i framtiden. Vi får se.

Nu måste jag förbereda både ett möte i PR-Sponsorgruppen och öppet hus ikväll. Men efter det kommer jag nog att återkomma med min "vanliga blogg".

Än en gång: stort tack till er alla! Tassen

28 kommentarer:

  1. Åh va kul att vi vann säger matte.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag blev omnämnd! *slår knut på svansen*
    Tänk så mycket mat och godis ni kan köpa för alla pengarna. *slick om nosen*
    Jag tycker du har gjort ett fankattiskt jobb med auktionerna och vi står på bakbenen och klappar tassarna över din förmåga att sköta det hela! *applåder*

    SvaraRadera
  3. Hurra och jubeljam, vi har aldrig vunnit en auktion förut så vi är jätteglada nu!
    Vi sätter in pengarna så fort matte kommit hem från jobbet. Och i nästa inlägg ska vi visa vår trofé i all sin glans :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  4. Hej, jag räknar ihop till 1625 kr i auktionsintäkter till katthemmet - toppen! Själv vann jag visserligen inte, men jag kan säkert skänka saker till nästa auktion, om det blir någon. Han en fin dag önskar Charlotte

    SvaraRadera
  5. Nu har matte satt in pengarna,nu ska vi sitta i hallen och vänta på paketet.

    SvaraRadera
  6. Åh va roligt :-D
    Vi sätter in pengarna idag eller imorgon.
    Vetu Nikita, vi tycker du är en så söt kattfröken att vi insisterar på att du behåller kattgodiset ;-) vet ju att det är trevligt att få lite godis då och då. Mitt kattgäng har kattgodis här hemma så dom blir inte ledsna.

    SvaraRadera
  7. Vilken jättebra auktion du ordnade, Nikita, och så mycke pengar ni fick in! Kul att spiken blev en så bra affär när det var din egen idé. Berätta för blogghjälpen att vi fått den fina försändelsen och tala om hur glada vi är!

    Tasskramar från oss allesammans i Otterbäcken

    SvaraRadera
  8. Det blev ingen spik för min del den här gången. Men jag gläder mig åt att Frasse får spiken, för det är säkert en riktig turspik.
    Kanske blir det fler spikauktioner, man vet aldrig?

    SvaraRadera
  9. Otur för dig Gustav, men du kämpade tappert och är en god förlorare. Lovar att låta dig vinna om det blir fler spikauktioner.
    Nikita, jag har satt in pengarna nu men om du har svårt att skiljas från din spik så förstår jag så väl. Skicka den bara om du känner att du verkligen vill!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  10. Grattis till alla vinnarna!Vilken bra auktion det blev! Nosbuff

    SvaraRadera
  11. Shucks - sorry jag missade spiken, den hade passat mej perfekt! Grattis Frasse - Adam

    SvaraRadera
  12. Milou och Pontus, det tycker jag med. Stort grattis till er.

    SvaraRadera
  13. Sippo, tycker du verkligen jag skötte det bra? Jag blir jamarglad. Då kanske det kan bli fler auktioner så småningom...

    SvaraRadera
  14. Frasse, kul att du vann. Och jag är en katt med heder, så har jag auktionerat ut en sak så är det självklart att den som bjuder högst på den ska ha den!

    SvaraRadera
  15. Charlotte, vi har kommit fram till samma resultat. Det är jättemycket pengar för en katt. Hoppas vi får godis nu.

    SvaraRadera
  16. Milou och Pontus, så snart vår snälla kassör sagt till blogghjälpen att pengarna kommit in så kommer vi att skicka ert paket!

    SvaraRadera
  17. Kattfamiljen, vad snälla ni är som låter mig behålla godiset. Jag ropade till blogghjälpen direkt när jag fick er kommentar och sa att hon skulle ta ut godiset genast.

    SvaraRadera
  18. Gammelmatte Gitte, visst gick det ch många pengar blev det också. Bra att försändelsen kommit fram.

    SvaraRadera
  19. Gustav, man kan ju inte vinna jämt. Om jag gör fler auktioner kanske du vinner nåt då?

    SvaraRadera
  20. Dui och Deco, jag är jättenöjd. Tänk så många snälla kattkompisar det finns!

    SvaraRadera
  21. Frasse & Adam, kanske blir det fler auktioner med nåt som passar dig? Man vet aldrig...

    SvaraRadera
  22. Hurra vad glad jag är *svansdans* att det blev så fina slantar till er med auktionslådan! Det här har du skött föredömligt, Nikita! Och visst är det kul med bloggauktion!!
    Jag bugar med väldig respekt för att du lyckades med att auktionera ut en TurSpik också! Frasse kan nog behöva den, så att han fortsätter må bra, så det var allt rätt vinnare!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  23. Wikki, visst är det fankattiskt! Jag har aldrig sett så många pengar. Och jag är jätteglad att just Frasse vann turspiken, för det är nog han som behöver den bäst just nu.

    SvaraRadera
  24. Hej alla kattvänner och alla fyrfotade älsklingar.
    Jag läste just om eran auktion =) mycket bra gjort.
    Jag är konstnär och målar av husdjur.
    Jag hade en liten tanke till södertäljes katthem..
    kanske att auktionera ut en tavla jag målar och pengarna går till alla behövande fyrfotade vänner på hemmet ?
    Vi får se när nästa auktion kan bli så får ni höra av er =)
    Kika gärna in på min sida så länge så ser ni lite hur jag målar.

    www.asakonstnar.blogspot.com

    Tassklappar och nospussar
    Åsa och katten Skrållan (oxå vän till Frasse)

    SvaraRadera
  25. Åsa och Skrållan, vad kul om du skulle vilja måla en tavla som vi kan auktionera ut. Nu vet jag ju hur man gör auktioner, så om dugör en tavla åt oss så ska jag auktionera ut den! Det vore jättekul. Nikita

    SvaraRadera
  26. Då återstår det bara vem som ska vara modell för tavlan ? Du kan maila mig lite bilder på någon du tycker skulle passa. annars målar jag bara någon ur fatasin. Det går bra vilket som :-) kul att kunna hjälpa våra fyrfotade vänner. Kram du hittar min mail på min hemsida/blogg som jag skrev i de tidigare meddelandet.

    SvaraRadera
  27. Kanske Nikita vill vara modell för tavlan ? =)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...