fredag 11 februari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Idag är det fredag igen. Inte för att det spelar så stor roll för mig vilken dag det är, men fredagsgänget brukar alltid ordna lite extra grejer. Hoppas det blir så ikväll också.

Det är nämligen inte alldeles säkert, för det har kommt säkert 2 kattimeter snö här under dagen och den som kör snöplogen här har inte förstått att han ALLTID ska ploga upp vägen till katthemmet först av allt. Ändå har jag sagt till honom flera gånger!

Nåjam, jag tror att de kommer att komma fram till oss i alla fall. Fredagsgänget, lördagsgänget och hela-veckan-gänget, är inte de som sviker i första taget. Jag önskar att det fanns hur många människor som helst som var som de, och många andra här på katthemmet. De ställer upp för oss katter oavsett väder. De tar sig hit i snöstorm, i ösregn, i solsken, på semesterar - ja när som helst. De är underbara!

14 kommentarer:

  1. Tänk vad en det människor har svårt att fatta? Klart att ni är viktigast!
    Jag håller också tassarna för att du och de andra ska få det fredagsmysigt. Du behöver ju också pusta ut litet efter allt jobb som varit den senaste tiden!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Gustav. Tänk så svårt det ska vara för vissa att förstå. *suckar*
    Hoppas du får lite extra gott i helgen och krama alla i gänget. Både två- och fyrbenta.

    SvaraRadera
  3. Toppen att-gänget finns.Hoppas att det blir lite extra godis och gos. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det är nog så, att de som vill vara med kissar är bland de allra finaste människorna som finns! Fast om det är snällisarna som söker sig dit, eller om de blir snälla av att vara med missar kan vara svårt att reda ut. Det är nog så, att de är snällisar när de börjar på katthemmet, och så blir de bara ännu finare allt eftersom! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Håller med alla missar, mjau
    hoppas nifår extra godis nu i helgen.
    Det finns bra tvåbeningar oxå.
    Tass
    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  6. När matte och jag öppnade brevet från dig och fick se vår TurSpik och det fina fotot av dig fick vi tårar i ögonen. Vilken tur att det finns sådana som du och alla dina snälla två- och fyrbenta kompisar på katthemmet.
    Vi har skrivit om dig och visar både fotot och Spiken på bloggen. Du kan tassa in här och kolla:
    http://gunillaofrasse.allas.se/matte-och-den-blivande-tv-stjarnan-fick-tarar-i-ogonen/
    Vi är så glada att vi lärt känna dig!
    Nåde plogisarna om de inte plogar åt er först av alla!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  7. Om en hel kattimeter snö? Vi fick också snö men inte så mycket.

    Visst är det skönt att slippa kalla tassar, Nikita även om du inte hittat din människa än.

    Nosgos

    SvaraRadera
  8. Gustav, ja jag behöver verkligen pusta ut lite efter allt som varit. Även om det är kul saker som händer, så kräver det ju mycket arbete. Nu ska jag förbereda mig för öppet hus i morgon. Det är alltid nåt man måste förbereda sig inför.

    SvaraRadera
  9. Sippo, visst är det konstigt att en del inte begriper de mest självklara saker. Men jag ska krama de som begriper nåt och kommer hit och hjälper oss!

    SvaraRadera
  10. Dui och Deco, jag utan dem skulle vi inte klara oss. Vi fick lite extra godis också.

    SvaraRadera
  11. Findus, Isak och Rasmus, ni har nog alldeles rätt i att de som kommer hit är snälla redan från början, men när de umgås med oss blir de ännu snällare.

    SvaraRadera
  12. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, ni har alldeles rätt. Vi talar ofta om dem som är dumma mot oss katter, men man får inte glömma alla som är jättesnälla också! Hurrjam för dem!

    SvaraRadera
  13. Gunilla och Frasse, jag sa till blogghjälpen att hon skule lägga in mitt svar i er blogg, men av nån anledning försvann det! Nu har jag sagt till henne att lägga in det igen, och nu verkar det som om det kom in som det skulle. När ditt program kommer igång kanske det skulle kunna finnas en diskussisionshörna, typ "Katter spekulerar" där vi kunde ta upp viktiga frågor som var plogbilarna ska ploga först och annat?

    SvaraRadera
  14. Nea, ja det var jättemycket snö här. Det är jätteskönt att slippa vara ute när det är så kallt. Jag tycker så synd om alla mina kompisar som inte har nånstans att gå in. De har det trots allt mycket värre än jag.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...