onsdag 31 mars 2010

Katten Sotis berättar


Hej, det är Sotis på Södertälje Katthem.

Igår berättade jag ju om att jag var ganska ledsen eftersom ingen brydde sig om mig och jag hade jättesvårt att hitta nåt att äta. Ensam var jag också.

Det är konstigt att vissa kan slänga ut en kattunge utan att den vare sig har mat, sällskap eller nån som bryr sig. Andra, som de som finns här på katthemmet, säljer inte ens en ungkatt utan att den har sällskap av en annan katt. Jag till exempel måste ha sällskap i mitt blivande hem, förutom mat och gos.

Men nu låg jag där under trappen. Då hörde jag två röster. Den ena sa "Titta, där ligger en kattunge". Den andra rösten sa "Ja, den där har jag sett en längre tid här. Den verkar inte ha nåt hem". "Men då måste vi göra nåt" sa den första rösten.

När människor sa att de måste göra nåt, blev jag väldigt rädd. Vad skulle de göra?


Jag berättar mer i morgon.
Sotis

8 kommentarer:

  1. Förstår att du var väldigt rädd. Det skulle vilken katt som helst vara i ditt ställe. *ryser*

    SvaraRadera
  2. Vet att många kattungar har de så. Är så glad för din skull att du har det bra nu. Och du kommer att få det ännu bättre när du får ett eget hem med egna tvåbeningar!

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det lät förstås ganska otäckt, att tvåbeningarna måste göra något. Men vi hoppas att de menade något bra med det. Stackare, förstår att du blev rädd, eftersom du haft så dåliga erfarenheter. Tröstartass!

    SvaraRadera
  4. MEN Stackare.
    Du visste inte vad som skulle hända vid den tiden.
    Hoppas du nu får ett trevligt och ombonat och ett eget hem framöver, där du kommer att trivas.
    Tass på dig Sotis!

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan


    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  5. Hej Sippo. Skulle till och med du ha varit rädd? Då var det ju inte underligt att jag var det när jag var så liten.

    SvaraRadera
  6. Hej Nea theCat. Det är ju inte klokt att det är fler än jag som har råkat ut för sånt här. Dumma dom som gör så!

    SvaraRadera
  7. Hej Findus, Isak och Rasmus. Det lät ju väldigt otäckt i mona öron, eftersom ingen gjort nåt snällt mot mig. Då utgick jag ju från att de skulle göra nåt dumt så klart.

    SvaraRadera
  8. Hej Mimmi Chicko Tarzan Sessan. Jag hoppas också att jag snart får ett bra hem med snälla människor.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...