måndag 27 juni 2022

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Jag ska börja med att hälsa från Lilleman och hans kompisar som har ont i sina munnar. Efter Lillemans fråga om hjälp till de väldigt tandläkarräkningarna som vi nu står inför så har det kommit in 20 565 Kronor!

Vi är så glada och tacksamma - och Lilleman som ju blivit lite taggad av framgången med insamlingen jamar att man gärna får sätta in mer på swish t ex 12345 25408! (Han blev nog lite kaxig av framgången, men pengarna behövs ju så väldigt väl).

Annars är det skönt att vara inne på katthemmet nu när det är så varmt ute. Jag vilade lite idag faktiskt, men ska snart böra jobba igen, för i morgon är det styrelsemöte och ni vet ju att jag måste styra upp såna möten.

2 kommentarer:

  1. Så bra att Lilleman och hans kompisar fått in jamarmånga slantar men det går ju alltid åt mera på ett katthem som tar väl hand om sina gäster.
    Vi är glada idag för nu är det inte alls lika varmt ute längre. Det behöver inte vara 30 grader varmt. 20-22 grader räcker bra.
    Hoppas du kan få styr på styrelsemötet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vi är jätteglada allihop, för det gynnar ju oss alla att Lilleman samlar in pengar. Det lär bli jobbigt med styrelsemötet.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...