lördag 4 juni 2022

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Det har hänt ruskiga saker i det tysta här på katthemmet ska ni veta!

Allt började som en vanlig dag. Vi fick mat och det städades i vår bur. Men sen kom vår hälsoansvariga in i buren. Vi undrade förstås om det skulle klippas klor eller tittas i öronen eller nåt annat hemskt. Men då tar hon tag i en av oss och går iväg till en annan bur! Jag är fortfarande så chockad så jag vet fortfarande inte om det var jag eller Fenja som bars iväg först men rätt som det var satt vi båda i en helt annan bur!

Ni förstår att vi blev chockade.  Så här kan man bara inte göra utan att vi har godkänt de. Jag vet inte om jag riktigt har förlåtit henne ännu!

Det här innebär förstås ännu mer arbete för oss. Inte nog med att vi måste fixa till allt som vi vill ha det i nya buren. Vi kommer också ha ansvaret för vad som sker i personalrummet och på kontoret för nu ser vi allt som händer där. Och som tidigare måste vi kolla allt utanför katthemmet. Precis som om vi inte hade mer än tillräckligt redan förut.

Nåjam, vi ska väl fixa det här också, men så här gör man ju bara inte.

Men ni kan komma och besöka oss idag mellan 13-15. Då är katthemmet öppet och mellan 12-14 är butiken öppen. Hoppas vi ses!

 




4 kommentarer:

  1. Va fick ni flytta bara så där utan förvarning? Vad är det för sätt? Fast vi tror att den nya buren är jamarfin den också.
    Det låter ändå bra att ni kan övervaka personalrum och kontor för det är nog där många beslut fattas.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, utan nån som helst förvarning! Det är så upprörande.

      Radera
  2. Hej. Är hälsoansvariga är den bästa! Men jag blev nyfiken på varför ni fick flytta?

    SvaraRadera
  3. Ulrika, vi vet inte varför vi fick flytta, men ibland gör de så.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...