söndag 1 maj 2022

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem
 
Nu vet jag inte om den här filmen, som är väldigt spännande - och dessutom gratis - fungerar, men jag hoppas det.  Vi vet inte riktigt vad som hänt med bloggen för plötsligt gick det inte att svara på kommentarer.
Som ni kommer ihåg hade vi ju insamling för en tid sedan, PåskPengen som gav oss 8300 kronor! Faktiskt så var blogghjälpen och köpte godis. Ja, inte sånt kattgodis som innehåller socker och sånt, men det finns annat, nyttigt godis som hon köpte och som vi gillar. På filmen kan ni se hur Fenja och jag tar hand om godiset.

Jag tror det finns kvar i påsen så jag ska se till att vi får mer så klart.

Annars är det ju sån där helg igen, fast den här gången är det nästan som en vanligt helg. Det tycker vi är OK. 

På sistone har flera kompisar fått flytta till sina för-alltid-hem och idag flyttar ytterligare tre. Jag och Fenja undrar varför ingen vill ha oss. Vi är jättesnälla och längtar så efter nån eller några tvåbeningar att ta tass om. Hoppas de kommer snart!

4 kommentarer:

  1. Vi tycker det ser ut som om godiset blogghjälpen köpte var väldigt populärt. 🙂 Klart ni skall få lite mera. Vi tror att det snart eller om ett litet tag kommer att dyka upp någon/några som ser vilket fint par du och Fenja är och vips får ni flytta till ERT alldeles eget för-alltid-hem ni också.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam det var bra godis. Vi har blivit lovade mer godis och det ska vi så klart se till att vi får!

      Radera
  2. NU fungerar det att skriva kommentar igen, även om det på min dator ser annorlunda ut än tidigare.
    Godiset ser ju alldeles perfekt ut och det blir nog mer snart, ska ni se. Jag är säker på att både du och Fenja får ett föralltidhem snart. Det viktigaste är att det blir rätt hem och att ni båda kommer att trivas. Det får ta den tid som behövs. Er framtida matte-husse finns därute ska du se.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, de har ändrat nåt. Förstår inte varför. Tror du vår människa finns där ute? Hoppas du har rätt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...