lördag 18 januari 2020

Katten Isadora på Södertälje Katthem berättar!


 Hej, det är Isadora på Södertälje Katthem.har bokat oss

Undrade ni varför jag  skrev igår att vi gjorde allt så fint till idag? Det gör vi ju inför varje öppet hus, men idag var det ett alldeles särskilt öppet hus.

Vi visste nämligen att våra människor skulle komma och besöka oss idag. Det har ju hänt flera gånger att nån sagt att de är intresserade av oss, men sen har de tagit nån annan katt, eller ingen alls.

Men våra människor har bokat oss, som ni kan se på översta bilden. På onsdag ska vettisen komma och sticka mig i pälsen. Jag jamade att det inte alls var nödvändigt, men ingen lyssnade. Efter sticket ska våra människor komma och hämta oss!

Jag började förstås tänka på packningen direkt. Filten jag ligger på har jag fått av blogghjälpen och den ska med till vårt nya hem. Den är väldigt skön att ligga på.

Nu blir det nog inte mycket sova av innan onsdag. Tankarna far runt i skallen, men Fendi jamar att det inte är nåt att vara rädd för. Jag tror faktiskt också att våra människor är snälla, för de kom in och fick både klappa mig lite och så lekte jag med matte också.

Oj vad spännande allt är! Håll tummar och tassar för oss nu!


15 kommentarer:

  1. Men åh vilka glada nyheter! *svansdansar*
    Tänk att ni skall få egna människor att ta tass om *glädjetårar på nosen*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, äntligen är det vår tur!

      Radera
  2. Men älskade lilla Isadora, vad jamarroligt för dig och Fendi! Vad roligt att få alldeles egna tvåbeningar. Jag antar att blogghjälpen verkligen har kollat upp dem ordentligt.
    Och vad fort ni ska flytta. Glöm nu inte att lära upp din efterträdare i bloggskrivande. Det är inte många jobb som är viktigare än det.
    Sedan vill vi naturligtvis veta hur det går för er i nya hemmet också men det får bli en senare sak - till nästa vecka i alla fall.
    Nospuss till er båda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, de kollar alltid så gott de kan att vi katter hamnar i bra hem. Nån enstaka gång blir det fel, men det varken hoppas eller tror vi det blir den här gången.

      Radera
  3. Åh så härligt! Ni ska HEM! Vi är så glada för er skull! Självklart hoppas vi på en rapport om ett lite tag. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vi ska försöka få våra människor att höra av sig.

      Radera
  4. Hurra!!! Det bästa som kunde hända. Ni har fått ett alldeles eget hem tillsammans!

    Vilken vacker filt du fått av blogghjälpen. Den ser mjuk och skön ut. Passar perfekt till en stor fin katt. Ska bli intressant att höra hur det går i ert nya hem. Förstår att det är lite pirrigt dagarna innan ni flyttar. Håller tummarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jag älskar min filt. Den ska ingen få ta ifrån mig!

      Radera
  5. Va är det sant? Vi blir som jamarns glada när vi läser detta! Inte minst för de som får två så otroligt fina katter som du och Fendi i sitt hem. Tänk att drömmen om ett gemensamt hem för dig och din bästis Fendi blir verklighet! Helt underbart!
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, blogghjälpen fick rätt till slut. Nu är det vår tur. Det är både underbart och lite nervigt.

      Radera
  6. Det var dagens gladaste nyhet! Tänk att få ta tass om era egna människor! Blogghjälpen kommer förstås sakna att ha dig att leka med, men hon får väl trösta sig med dina kompisar som är kvar där?! Ska tänka på dig på onsdag, när ni ska göra Den Stora Flytten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa, visst var det en glad nyhet! Klart blogghjälpen kommer sakna att få leka med mig, men som du jamar, hon får leka med andra.

      Radera
  7. Hurra hurra hurra å svansdans för Isadora, Fendi och eran nya familj! Vi är sååååå glada för er skull!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, det är vi också! Det ska bli väldigt spännande.

      Radera
  8. Hej alla. Jag såg kommentarer från människor som redan fick sitt lån från AMERICAN FINANCE GROUP och sedan bestämde jag mig för att ansöka enligt deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på $ 30 000 som jag begärde för. Det här är verkligen en bra nyhet och jag rekommenderar alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...