onsdag 10 april 2019

Katten Gitte på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Gitte på Södertälje Katthem.

Ibland händer det, jam ganska ofta faktiskt, att snälla människor frågar vad vi behöver mest på katthemmet. Det tråkiga, men nödvändiga svaret är tyvärr: pengar.

Ni är många som redan vet det och som skänker oss pengar regelbundet. Ni kan inte ana vad glada vi är. Tyvärr är det svårt att tacka alla, särskilt de som inte skriver sitt namn och adress på gåvan. Då kan vi inte ens skicka ett tackbrev. Sen finns det de som hellre vill ha tackbrev via e-mail, eller t o m de som inte vill ha nåt tackbrev alls men som ändå fortsätter stödja oss.

Jag har ju tänkt att jag måste hitta på nåt eget nu när jag är bloggkatt. Därför har jag kommit med idén om BURFADDER. Så här har jag skrivit på vår hemsida:

NU KAN DU BLI BURFADDER
Som alla vet är utgifterna för ett katthem ett ständigt bekymmer. Vi har nyligen infört försäkringsfadderskap där man betalar en avgift för att vara fadder åt en särskild katts försäkring. Inspirerade av det stora intresset för detta introducerar vi nu möjligheten att bli  burfadder.
För 600 kronor kan du bli burfadder i ett halvår för en av burarna på katthemmet. Vill du betala 1200 för ett helt år går det också bra. Om du inte har särskilt starka önskemål om att välja en särskild bur så väljer vi gärna vilken bur eller vilka burar du blir fadder åt. Man får gärna vara fadder åt flera burar.
När du blir burfadder kommer ditt namn att sättas upp på buren. Vi har 11 burar i kattsalen. En bur kan ha flera faddrar om vi får in mer än 11 faddrar. Vill du hellre vara ”dold” fadder kan du stödja en av de 10 burarna i vår karantänavdelning. Ditt namn kommer sättas upp på burarna där också, men blir då inte synligt för allmänheten.
Vill du bli burfadder? Sätt i så fall in 600 alt 1200 kr på pg 389341-9, eller swisha till 12345 25408. Skicka sedan ett mail till fadder@sodertaljekatthem.se där du meddelar när du betalat och hur mycket, ditt namn och om du vill vara ”dold” fadder. Vi utgår annars från att du inte har något emot att vi anger på burdörren att du är fadder. Har du inte tillgång till dator får du naturligtvis gärna ringa.

Sen vill jag tipsa om att Katten Gustav, som tyvärr somnade in för en tid sedan och som hade många följare, sedan en tid har en efterföljare som bloggkatt. Det är Katten Lisa. Jag tipsar alla som gillade att läsa om Gustav att nu istället läsa om Lisa. Hon är en stark personlighet.

4 kommentarer:

  1. Vad du är klok som kommer på så många bra idéer! Burfadder är ju jamarsmart. Vi ska försöka övertala husse att bli burfadder men det får nog vänta en liten stund för nu har han precis betalat in över 6000:- till någon som heter sKATTeverket men som inte har ett dugg med katter att göra.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam tycker de är jamardumma skatteverket. Det vore mycket bättre att människor fick sätt in pengarna på ett seriöst katthem istället!

      Radera
  2. Men...ett stort tack för att du tipsar om mig! Jag känner mig MYCKET hedrad!
    Burfadder är en jamarbra idé! Hoppas ni får många såna! Jag fortsätter nog som förut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katten Lisa, jag tror att många inte riktigt förstått att du Lisa tagit över bloggen. Det är synd för du är ju jätteduktigt och rolig du också!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...