söndag 24 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag kom snickare Christer hit.  Han hade en massa rör med sig. De ska sitta i taket på pensionatet och det ska strömma luft ut och in genom dom.

Det kallas ventilation. Jag hade förstås skissat precis hur rören skulle sitta, men det är inte så lätt att sätta dit som ändå. Men för snickare Christer är det inga problem.

Jag tänkte på en sak idag. Om inte snickare Christer, snickare Patrik och vårt "el-geni" Niclas hade hjälpt oss att bygga vårt katthem - då hade det antagligen inte funnits nåt katthem i Södertälje idag. Undrar hur det hade gått för oss och våra kompisar då?

Det vågar inte jag tänka på.

12 kommentarer:

  1. Nej, DET vågar vi inte tänka på. Tur att de finns! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, man vill inte ens tänka på alternativet.

      Radera
  2. Man vågar inte tänka på hur det skulle gått om inte alla snälla frivilliga hade hjälpt till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, nä, det är verkligen tur att de finns.

      Radera
  3. Jam, vilken tur att det verkligen finns riktigt snälla människor i världen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, man hör så ofta om de som är elaka, men vi får inte glömma dom som är snälla.

      Radera
  4. Oj ojojoj! Det vågar jag nästan inte tänka på för utan katthemmet så hade jag säkerligen inte levt idag? *ryser*. Buff/Cornelia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, nä, varken du eller jag - eller många andra.

      Radera
  5. Bra med kunniga omkring en som både orkar, kan och vill :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja, de är guld värda allihop.

      Radera
  6. nää, så kan vi inte tänka. Tacksamt att de finns de som både kan och vill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jaaa, vi är så tacksamma för allt de gör.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...