fredag 22 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har inte blogghjälpen varit här. Deet gjorde inte så mycket för jag har mycket att stå i just nu.

Ikväll kommer "fredagsgänget" hit. Då brukar det alltid bli godis till oss.

Nu verkar det som om snickare Christer inte hinner komma till oss i morgon, vilket ger mig lite ledigt, men jag tror han kommer på söndag.

Som vanligt har jag planerat allt in i minsta detalj.  Varenda spik, varenda penseldrag - allt har jag planerat!

12 kommentarer:

  1. Med tanke på allt godis du kommer att äta ikväll så passar det ju bra att du tar ledig o vilar dig imorgon.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, hoppas det blir riklig tilldelning!

      Radera
  2. Det kan inte gå annat än jättebra när du styr upp allt med din mjuka, men fasta tass :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, nä, jam tror du har rätt!

      Radera
  3. Först fredagsgodis och sen en ledig lördag, jam, helt ledigt får du förstås inte, för det är väl alltid små problem som dyker upp varje dag, som du måste ta tass om? Hoppas det blir en bra helg i alla fall, för dig och alla andra där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nä, hlet ledigt har jag aldrig. Inte ens när jag har semester.

      Radera
  4. Hoppas ni får något riktigt gottigt att mumsa på ikväll, det är ni värda!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, jag tycker också vi är värda jättemycket godis.

      Radera
  5. Gottisar är alltid rätt. Bra om du får vila lite innan allt jobb drar igång igen.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, idag laddar jag batterierna!

      Radera
  6. Alltid mycket att stå i för 'lilla' söta du! Jag tänkte på det där SVEKATTmötet idag. Du får väl ta del av protokollet och allt det finstilta - med tanke på godisfrågan alltså?.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, jag ska allt ta och lusläsa protokollet!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...