lördag 12 april 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har det varit planeringsdag. Det är öppet hus i morgon och allt måste vara tip-top här på katthemmet. Det är mitt ansvar ätt det är det.

En del kanske tror att det bara är att ha öppet hus hur som helst. Nä, nä. Inte på mitt katthem.

Först måste jag ordna så att snälla människor från Säljgruppen är här. Eftersom de flesta tvåbeningar inte förstår jamiska får ju de vara våra tolkar. De är hyfsat duktiga på det, måste jag jama. Sen brukar de ofta vara inne hos oss och gosa också. Det är en viktig syssla må ni tro.

Kanske kommer blogghjälpen också. Det är ju hög tid för riklig godisutdelning!

6 kommentarer:

  1. Hoppas det kommer många på ert Öppna Hus imorgon och att Blogghjälpen kommer med riktigt mycket godis !
    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det hoppas jag också. Jag gör i alla fall vad jag kan för att det ska bli så.

      Radera
  2. Håller tassarna för massor med besökare och kanske rent av din människa! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tänk om det blir så...

      Radera
  3. Det förstår väl vem som helst att det inte 'bara är att ha öppet hus', arrangemangen måste ju skötas av en sån som du Samie = en bloggkatt med stor kattacipet och sinne för detaljer!! Hoppas dina människor kommer snart å att de letar efter en buskatt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, konstigt nog är det inte så många som leter efter buskatter. Undrar varför?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...