fredag 11 maj 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Jag har ju ganska mycket tid att läsa olika saker och fundera över vad jag läst.  Idag läste jag om en bank i Amerika.

Där har som som kallas mäklare gjort så att en bank förlorat 14 miljarder kronor. Tänk vad många katter som skulle kunnat få hjälp av de pengarna! Kanske alla i hela Amerika. Men nu försvinner de pengarna bara i ett mörkt hål. Den mäklaren kan inte haft en aning om vad h*n sysslade med.

Det vore mycket bättre om vi katter skötte finanserna. Vi skulle ALDRIG slösa bort så mycket pengar. Särskilt inte när vi vet att många av våra kompisar behöver dem.

Jag kanske ske utbilda mig till mäklare? Det kan ju inte vara så svårt att bli bättre än den där mäklaren i alla fall.

20 kommentarer:

  1. Det tycker jag vore en bra idé! Tänk så många kloka beslut du skulle tassa igenom! Jag kan riktigt tänka mig vilken bra värld vi skulle få!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det skulle bli jamarbra, tror jag. Det kan inte vara så svårt att bli mäklare heller?

      Radera
  2. Visst är det märkligt att sånt kan hända, Tänk vad mycket nytta de pengarna skulle kunna göra.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tänk o vi katter fått de pengarna istället!

      Radera
  3. Vi tror nog att det skulle passa dig utmärkt!!!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maurice & Kajsa, det tror jag också. Ska genast börja undersöka hur det går till att bli mäklare.

      Radera
  4. Jag tycker också det skulle vara mycket bättre om vi katter fick sköta om ekonomin. Tänk så bra alla katter och alla andra skulle få det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det skulle bli bättre för alla, tror jag. Vi katter vet ju vad som är viktigt att satsa på.

      Radera
  5. Hmm, undrar om h*n sov på jobbet, den mäkklaren? *funderar* Tror alldeles bestämt att du skulle göra mycket bättre ifrån dig! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. FIndus, Isak och Rasmus, jag tror inte h*n sov. Blogghjälpen har jobbat i den där branschen en gång och hon vet hur de fungerar. Det tror alltid de kan vända förluster till vinst genom att satsa mer och mer. Till slut blir det så här.

      Radera
  6. Tror oxå att du skulle skött finanserna bättre , Ninja !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja för sämre går ju knappt.

      Radera
  7. Här tror vi du också skulle bli en jamarbra finanskatt! Tänk om man kunde få alla i Sverige att skänka 1 krona till katter - det skulle bli 9 miljoner... Tänk vad många katter man kan rädda då!
    *drömmer*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, 9 miljoner skulle räcka långt. Och en krona per tvåbening är ju inte mycket.

      Radera
  8. *Drmöma* kan man alltid, *Fniss*
    Du skulle bli en jamars bra finanskatt gissar vi.
    Då skulle alla pengar gå till ngt bra, som till alla hemlösa katter.

    Tass Tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C; T, S, ja, jag skulle verkligen inte slösa bort pengar på ingenting.

      Radera
  9. Ja ni katter är allt bra mycket klokare än många människor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, där jamade du några sanningens jam!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...