söndag 19 februari 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, jag heter Ninja och bor på Södertälje Katthem.

Nu har det blivit min tur att skriva mitt första blogginlägg. Jag tror det var tur för mig att Blitz och Blades flytt gick så snabbt, för jag har nästan inte hunnit bli nervös.

När Blitz frågade mig om jag ville ta över bloggen efter honom, blev jag jättestolt. Tänk att jag, Ninja, skulle få bli bloggkatt! Jag är ju bara en katt som haft otur i livet, sa jag. Det har du gemensamt med alla andra bloggkatter, sa Blitz.

Idag har blogghjälpen, som jag känner sen länge, och jag haft möte och i morgon ska jag börja med att presentera mig och berätta hur allt började.

Redan idag sa jag till blogghjälpen att vi skulle skriva en sak i bloggen, nämligen att vi fått rapport från Dinas husse. Han berättade att hon är hur mysig som helst och under samtalet låg hon i husses knä och kurrade. Om husse sitter för länge vid datorn kommer Dina och avbryter honom och säger att nu ska han gosa, och då får husse sätta sig på golvet och gosa med Dina. Lilla Dina, som "inte gick att ta i" och som därför skulle avlivas! Hoppas Dinas tidigare ägare läser detta, men jag tvivlar. Huvudsaken är att hon har det toppen.

27 kommentarer:

  1. Hej Ninja! Så kul att du har blivit Bloggkat,ska bli spinnande att lära känna dig! Åh vilka härliga nyheter om Dina! Vi blir så glada!Skönt att du har kommit hem! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är jätteglada över att Dina fått ett sånt kanonhem! Det borde alla katter ha.

      Radera
  2. Hejsan finis! *vinkar med tassen*

    Vilket vackert namn du har och va himla fin du är. Jag tror nog du kommer kunna få ett eget hem jamarssnabbt jag men innan dess så ska det bli riktigt skoj att få lära känna dig. Du ska inte vara nervös, här är vi alla kompisar och är det något du undrar eller så, ja då behöver du bara jama till så hjälper vi till så gott vi kan.. Inga problem där inte :).

    Va skönt att höra att Dina har det bra, har undrat hur det gått för henne då vi jamade ibland innan hon flyttade till sitt helt egna hem.

    Hennes förra tvåbeningar lät juh riktigt tokiga må jag jama.. De kunde då inte förstå att en katt kan behöva extra tid på sig för att klara av att bli trygg.. *skakar på huvudet*. Det är sånt vi har gemensamt, här bor nämligen fyra som fått höra liknande saker och som skulle avlivas och jag vet inte allt..

    Men det finns juh inget som heter omöjliga katter.. Bara omöjliga ägare. Så är det bara.. Det finns en bra tvåbening för oss alla, det gäller bara att finna den och slippa alla dummingar :) och det finns alltid hopp!

    Nosbuffar och Mjölkisar (bjuder dig liite extra)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, du jamar så rätt. Det finns inga omöjliga katter, bara omöjliga ägare. Hoppas jag hittar en BRA ägare.

      Radera
  3. Välkommen till bloggvärlden Ninja!!
    Ska bli spännande att följa dig och få höra din berättelse. Och även att få vara med när även du får ett eget hem!!
    Skönt att höra att det går så bra för Dina!!

    Kramar från Beata, Doris, Sunny och matte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och matte, jag hoppas du snart får uppleva att jag får ett eget kanonhem!

      Radera
  4. Hej Ninja!
    Kul att vi får lära känna dig också. Hoppas att det går lika bra för dig, som för de tidigare Bloggkatterna.
    Roligt att få veta att Dina trivs så bra med sin husse. Äntligen får hon all den kärlek som hon (och ALLA katter) behöver :)

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, Vi är alla jätteglada för Dinas och alla andra katter som fått bra hem.

      Radera
  5. Hej Ninja! *vinkar glatt med tassen*
    Vad spinnande det skall bli att få höra din historia och du skall inte vara nervös för vi är flera här som har varit bloggkatter innan dig och vi skall hjälpa dig om det behövs. Blogghjälpen är också duktig på att hjälpa alla bloggkatter, även om hon är lite snål med godis...
    Vad jamarskoj att få höra att söta Dina har det bra! *svansdansar*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det känns skönt att så många kommer stötta mig. Hoppas jag kan ändra på blogghjälpens snåla tilldelning av godis.

      Radera
  6. Hej Ninja !
    Ska bi kul att lära känna dig :)
    Så bra att du inte hunnit med att bli nervös för det här med att vara bloggkatt.
    Kuligt att höra att Dina trivs bra hos sin husse och han med henne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, men tänk om nervositeten kommer i eftertass!

      Radera
  7. Hej Ninja! *vinkar jamarsglatt med tassen*
    Det ska bli jamars trevligt att lära känna dig och hur du har haft det.

    Så jamars roligt att det går bra för Dina och att hon och hennes husse trivs med varndra.

    Tass och välkommen Ninja, som bloggkatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. M,C, T, S, visst är det kul att allt gått så bra för Dina. Hon har verkligen haft tur.

      Radera
  8. Hej Ninja! Trevligt att få bekanta sig med dig och att få höra din historia. Lika svart och snygg som jag ser jag. *blink*
    Tassen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolfart, vi är ganska lika i pälsen. Hoppas jag får ett hem liknande ditt också.

      Radera
  9. Hej hej! *vinkar med tassen*
    Ska bli kul att bli bloggkompis med dig, du verkar vara en trevlig misse. Skönt att Dina har fått det bra, hoppas dummisarna skäms ordentligt nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag hoppas också att Dinas dummisar skäms, men jag tvivlar...

      Radera
  10. Hej Ninja!
    Vilket häftigt namn du har. Roligt att få lära känna dig som ny förespråkare för katthemmet. Lycka till och hoppas att du snart får ett eget hem som dom andra bloggmissarna.

    Kram Basco

    SvaraRadera
    Svar
    1. Basco, du har ju också ett fint namn. Hoppas jag snart har samma tur som du.

      Radera
  11. Tjenare Ninja! Välkommen att beträda bloggvärlden. Här e vi snälla o hjälpsamma så oroa dig inte.
    Tvivlar på att Dinas tidigare tvåbeningar bryr sig om att läsa om att det går bra för henne. De fattar nog inte. Jag e jamarglad i alla fall för hennes nya hem. Och du kommer säkert snart få ett också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, känns skönt att veta att ni är snälla, alla bloggkompisar. Hoppas du har rätt i att jag också kommer få ett bra hem.

      Radera
  12. Hej och välkommen till bloggvärlden, Ninja! *sju klosterkatter och en akutkatt vinkar med tassarna* Du skall se att du klarar det här jamarfint, och att du snart får ett alldeles eget hem tack vare bloggen - det har funkat för varenda bloggkatt före dig, så varför skulle det inte funka för dig också?!? Här finns bl.a. Jenny och Majsan, som kommer från ditt katthem, och de har varit bloggkatter precis som du...

    Det skall bli mycket spinnande (och lite oroligt, för det brukar handla om läskiga upplevelser) att få lära känna dig! Och så glada vi blir att Dina redan har lyckats uppfostra sin husse så väl... men det visste vi ju, att hon var en katt med kapabla tassar. Kurr!

    Tass från Imma, abbemissa och taleskatt för klosterkatterna och Sagge, vår akutkatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma, Klosterkatterna och Sagge, jag har hört jamas om Jenny och Majsan och vilken tur det hade. Hoppas jag snart också får en husse och/eller matte som jag kan uppfostra precis som ni och Dina och flera andra bloggkatter.

      Radera
  13. Välkommen i bloggänget Ninja :-D
    Skall bli kul att följa dig.

    Roligt med rapport från Dina, särskilt eftersom det är en positiv rapport. Vi hoppas också hennes förra ägare läser detta inlägget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, vi är jätteglada för Dinas skulle. Tänk om jag skulle få det lika bra...

      Radera
  14. Jamarvälkommen i bloggfamiljen, Ninja! Matte och jag ser fram emot att få lära känna dig. Vilket coolt namn du har förresten :-)
    Vi blir så glada när vi hör hur bra Dina har det och hur hon myser med sin husse. Visst vore det toppen om hennes förra ägare fick veta detta, men vi håller med blogghjälpen om att det tyvärr inte är så sannolikt...
    Tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...