lördag 30 januari 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Så har det blivit lördag igen. Det betyder förstås att jag har fullt upp med att förbereda allt inför morgondagens öppet hus.

Blogghjälpen var här på förmiddagen för att ta emot en kompis som är dräktig. Vi tror inte det dröjer länge innan hon föder, och vi hoppas så klart att det gör bra för henne och ungarna.

Sen är det nån som har sagt att jag ser arg ut! Det tycker inte blogghjälpen och inte jag heller. Kanske gör mitt skadade öga att jag ser lite ovanlig ut, men arg - neeej!

16 kommentarer:

  1. Va ' fånigt du ser INTE arg ut -snarare intelligent och skärpt! Buffisar Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jamvisst ser jag intelligent och skärpt ut!

      Radera
  2. Nä inte ser du arg ut. Ser skärpt och tankfull ut, men det är väl inte så konstigt med tanke på allt du ska ordna. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, bra att i alla fall några förstår hur man ser ut när man har ett stort ansvar!

      Radera
  3. Lilla söta Miranda,
    du ser verkligen inte arg ut.
    Lite eftertänksam och det är bara bra.
    Hoppas du får en bra kväll och att det kommer många på besök imorgon till er.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, eftertänksam är ju precis vad jag är! Mitt i prick!

      Radera
  4. Det bevisar ju bara att den som sa det inte förstår kattspråk. Du e såååååååå fin. Om jag bara kunde så skulle du redan bo här.....atjoo så d går ju inte . Men du kommer att göra någom glad en dag:)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, nä, den som säger att jag ser arg ut förtår inte ett ord av jamiska!

      Radera
  5. Nä, vi tycker du är enbart söt och ser kanske lite koncentrerad ut, men det är förståeligt när du har blogghjälpen att hålla koll på förutom ett helt katthem att ta tass om.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, jag tror inte det är många som förstår vilket arbete det innebär att hålla reda på blogghjälpen.

      Radera
  6. Hej söta Miranda! Hoppas allt går bra med öppet hus idag men det gör det säkert eftersom du förberett allt så bra som vanligt.
    Hoppas också att det går bra för blivande mamma katt när det är dags för henne att föda de små liven. Tur att hon är i trygga händer hos er!
    Inte ser du arg ut - tvärtom du ser så bedårande söt ut så jag blir kär varje gång jag ser en bild på dig.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, oj, blir du kär varje gång du ser mig *rodnar*. Då blir jag glad!

      Radera
  7. Ser arg ut? Jag blev så förvånad. Jag tycker att du är en så väldigt vacker katt. Ser så lugn och fin ut. Så vackert tecknad päls och så vackra färger. Söta vita små tassar och så långa fina vita morrhår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam, precis så ser jag ut. Blogghjälpen tycker också jag är jättevacker. Jag lyssnar på er istället för på dom som tycker jag ser arg ut.

      Radera
  8. Tycker inte att du ser det minsta arg ut , lite bestämd kanske men det är ju en helt annan sak det :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jam bestämd måste jag ju vara i mitt jobb.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...