söndag 17 januari 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Det kom en del besökare. Och som vanligt hände det både roliga och tråkiga saker under dagen.

Om vi börjar med det tråkiga så blev en av mina kompisar dålig idag. Han fick över 40 graders feber så han fick åka till djursjukhuset. Som vanligt fanns inga bokningsbara tider, så han fick komma in på akut-taxa. Eftersom han hade så hög feber får han stanna över natten. Hoppas han mår bra i morgon så han får komma hem till oss.

Så till det positiva. Först fick vi påfyllning av godis av en av våra speciella godisleverantörer! Tack! Hoppas det blir lite bättre med utdelningen nu också.

Sen har jag en positiv nyhet till. Fritz, min kompis som ni kanske läst om på bloggen eller på facebook, åkte till sitt nya hem idag! Vi hoppas det går bra med kattkompisen han ska få. Han är ju jamarsnäll både mot människor och andra katter, så vi tror det ska gå bra.

De flesta sorgliga historier får ett lyckligt slut om man har tur att hamna på ett katthem som tar väl hand om en!

14 kommentarer:

  1. Fyjamars för hög feber, jag vet precis hur han mår.
    Har själv haft det när jag hade lunginflammation o låg på sjukhuset i 2,5 dygn.
    Jag håller mina tassar för att han snart ska vara bra igen.
    Så skoj att Fritz fått ett hem, hoppas att allt går bra.
    Nu bör ni ju få godis ikväll när det blivit påfyllning av lagret.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, kan bara meddela att ännu har jag inte sett nån dramatisk ökning av godisutdelningen.

      Radera
  2. Nä men vilken härlig nyhet - att Fritz nu är HEMMA! Hoppas din sjuka kompis snart mår bättre, jag hade lika hög feber en gång som kattunge å då måste man ha hjälp fort fort!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam när febern stiger alltför mycket måste vi få hjälp snabbt.

      Radera
  3. Vad glada vi blir att Fritz mår bättre och nu har ett eget hem. Däremot inte lika roligt att höra att en kompis blivit så sjuk. Håller tassarna för att han/hon blir frisk snart. Det där med godis är en viktig fråga! Nu när förrådet är fyllt måste ni få utdelning varje dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, godis varje dag? Ha, inte av blogghjälpen i alla fall.

      Radera
  4. Det är skönt att du har roliga nyheter också. Hoppas vi får höra från fritz i hans nya hem. Å jag hoppas verkligen att sjuklingen blir bättre.
    Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam, vi håller alla tassar och tummar för vår sjuka kompis.

      Radera
  5. Hoppas din kompis kryar på sig fort nu! Härligt för Fritz att vara HEMMA! Snart blir det din tur, härlig bild på dig när du blir klappad! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tror ini att det kan bli min tur snart? Hoppas, hoppas.

      Radera
  6. Vad roligt att Fritz har fått ett eget hem. Det är verkligen hopplöst med att det inte finns vanliga bokningsbara tider hos veterinärer, men däremot akuttider som kostar desto mer. Vi kan ju också tycka att just katthemmen som är återkommande kunder kunde få en vanlig bokningsbar tid (en "akutid" som blir en "vanlig tid") . För det är ju alldeles uppenbart att lediga tider finns det, sen är det en annan fråga hur mycket de stora klinikerna vill dra ekonomisk nytta av de akuta situationerna som djurägare kan hamna i. Djurförsäkringar är ett annat ämne och de dåliga villkoren som det finns. Definitivt ett ämne att rota i. Men som sagt, kul för Fritz. Hälsar Sally & Co

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sally, faktum är att vi som katthem får rabatt på djursjukhuset och av vår egen vettis. Men det drar snabbt iväg ändå tyvärr.

      Radera
  7. Vad tråkigt med en sjuk kompis! :( Hoppas det går bra och blir frisk snart! Desto roligare att Fritz fick flytta till sitt nya hem! Hoppas han kommer att trivas riktigt bra där!
    Hoppas också att ni får smaka mycket av godiset ni fick idag!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64 så mycket godis har det tyvärr inte blivit. Här snålas det som vanligt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...