söndag 3 januari 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem bättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Så var dagens öppet hus avklarat! Det gick bra och det kom ganska många besökare. Många handlade också  så det kom in lite välbehövliga pengar i kassan. Jag har bokfört varenda öre!

Sen hade jag ett längre möte med Klickertjejen. Idag kom hon in med godis, och så klappade hon mig. HON vet minsann vilket godis hon ska ha med sig! Och som belöning får hon klappa mig, som ni kan se på dagens bild.

12 kommentarer:

  1. Så bra att det kom många besökare och blev klirr i kassan! Det är ju bra att du väljer noga vem som får klappa så här i början! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vem som helst får INTE klappa mig ännu.

      Radera
  2. Jag märker att du kommit in i arbetet som bloggkatt.
    Att kunna debet och kredit är en förutsättning.
    Börjar du inte tycka att det är rätt mysigt att bli klappad?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nja, mysigt är kanske att ta i, men jag börjar acceptera det.

      Radera
  3. Du är så modig och framför allt smart som har fått henne att köpa rätt gottis!
    Vilken fin filt du har fått! Vi har en likadan här hemma och jag kan tassa under på att den är jamarmysig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, klickertjejen är jättebra på att skaffa fram rätt godis!

      Radera
  4. Härligt att det gick bra med öppet hus! Fast det var nog mycket din förtjänst eftersom du förberett det så bra! Bra att du håller ordning och reda på pengarna också för dem behöver ni ju så väl när ni hjälper katter som har det svårt.
    Den där tjejen med klickgrejen och du verkar ha blivit lite av bästisar. Jag blir så glad av att se det! Hon ger dig den kärlek och omvårdnad du fick vara utan allt för länge.
    Dagens bild värmer ända in i hjärteroten på mig!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam håller reda på varenda öre! Här ska inget slösas bort må du tro. Inte så länge jag är bloggkatt i alla fall.

      Radera
  5. Åhhh, det väcker minnen från när jam var en liten skyggis.
    /Tindra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tindra, man kan nästan inte tro att du varit skyggis!

      Radera
  6. Hej igen, äntligen har vi nu fått lägga tassarna på datorn igen :-). Har uppdaterat oss angående vad som hänt de senaste veckorna och JAG lovar att påminna dig om att du ska packa ned din gosefilt den dagen du ska flytta HEM! Buff Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, bra att ni är tillbaka igen. Antar att matte varit på rymmen? Hoppas hon hade med sig godis till er också.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...