fredag 25 maj 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Idag har jag som ni ser vänt blogghjälpen ryggen.  Och det är hon faktiskt värd, för hon tänker överge mig! En hel vecka dessutom. Hon ska smita iväg till det tyska landet. Hoppas hon hittar nåt riktigt gott åt mig där.

Fast kanske dyker vi upp lite i veckan i alla fall. Vi katter kan ju ha telekattisk kommunikation med våra tvåbeningar.

Annars har det inte hänt så mycket. Jag kan jama om att vi jobbar som bara den med vårt tilltänkta katthem. Det är mycket som måste ordnas innan man ens får lov att inreda ett katthem. Man tycker att de som kräver så mycket istället skulle hjälpa oss med flytten! Men så är det inte.

Ville bara jama det så ni förstår att det pågår saker hela tiden. Jag ligger på alla hela tiden så de kommer inte få en lugn stund innan allt är klart!

25 kommentarer:

  1. Vad menas med detta? En hel vecka! *chockad* Hoppas att hon åtminstone tar med sig något av den där tyska korven som Gustav brukar jama om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, har hon inget godis med sig skickar jag tillbaka henne!

      Radera
  2. En hel vecka i tyska landet?? Oj, oj, så mycket gott till er hon ska ha med tillbaka! Jag tror att det växer kattgodis ÖVERALLT där!
    Och så spännande att det kanske är något på gång med nytt katthem! Mycket bra att du inte släpper taget om dem, sätt fast klorna ordentligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, du förstår ju att nån måste ta ansvar när blogghjälpen bara smiter iväg.

      Radera
  3. Ojoj, ska hon bara rymma sådära i en hel vecka? När det finns såå mycket att fixa med? Hur kan hon lämna allt till dig? Det är helt sjukt! Jag jamar dem andra.. Hoppas att hon inte glömmer bort att ta med sig minst fyra säckar med gottigt till er som gör hennes jobb när hon huxflux är i väg! *stötta*

    Nosgos och Mjölkisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rebellen, och det är inte första gången hon smiter heller!

      Radera
  4. Men vad är det du jamar - skall hon rymma en heeeel vecka? *stora ögon* Får man göra så? Du jamade väl till henne att hon tar med en tom väska som hon kan fylla med Gustavs leverkorv och annat gottigt? Har ni hittat några lokaler som verkar lovande?
    I tidningen Kattliv som kom i brevlådan igår så har de börjat med en artikelserie om katthem - och de söker fler katthem att skriva om. Kanske något för er?
    Så här står det: Katthem i fokus är en artikelserie där olika katthem presenteras och får möjlighet att berätta om någon insats de gjort och annan information som visar på deras viktiga arbete! Vill ni vara med? Kontakta info@attliv.com
    I det här numret var Stockholms katthem med, intressant artikel dessutom.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte slant på tangenterna - adressen var naturligtvis info@kattliv.com

      Radera
    2. Alice, jag har sagt att hon ska ha hela bakluckan tom när hon åker så hon kan lägga allt godis där. Ska tipsa henne om Kattliv. Tack för tipset.

      Radera
  5. Oj oj, de verkar rymningsbenägna den här tiden på året! mina viskar också om rymning fast då kommer mattes son till mig o han e perfekt sällskap. Öppnar dörren när jag säger till, ger mig gos o mat och tjatar inte.
    Hoppas du får kompensation i form av massor av nyttigt gott från tyska landet.
    Och vi håller tassarna att de andra tvåbenta sköter allt kring nytt hus under tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, de rymmer hit och dit! Jag tror jag måste ta tass om allt som rör katthemmet själv.

      Radera
  6. En hel vecka!!! Då krävs det sannerligen extra gos i förskott och massor gottigt när hon kommer hem! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, just precis-en hel vecka. Kan ni förstå?

      Radera
  7. Tyska landet - Leverkorv!!!! *alldeles prillig*
    Vilken tur att Blogghjälpen har valt just det landet att åka till!

    Hoppas hoppas att allt kan ordna sig med en ny lokal! :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linsen, jag hoppas både på godis och nytt katthem.

      Radera
  8. Nä men har hon rymt blogghjälpen. Då får vi verkligen hoppas hon har med sig något riktigt gott till dig och dina kompisar som plåster på såren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen det minsta man kan förvänta sig.

      Radera
  9. RYMMA ??
    En hel VECKA ??!!
    Förstår att du vände Blogghjälpen ryggen !
    Hade jag oxå gjort !
    Hoppas verkligen att hon har med sig en MASSA gottigt från det tyskalandet !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, rymning var jamet! Vi får se vad hon har med sig hem.

      Radera
  10. Ibland grips våra tvåbeningar tydligen av en oemotståndlig vandringslust. Lite kan man kanske förstå dem - jam, inte jag, för jag lämnar ju inte hemmet i onödan - men patrullerande katter som Gustav, Max och Måns med flera, vet nog hur det känns när det där utforskarlusten tar över :-)
    Matte och jag önskar blogghjälpen en fin resa och ser fram emot rapporter från Det tyska landet framöver :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, att vi katter gör våra vandringar har ju rent vetenskapliga orsaker. Men att blogghjälpen försvinner är bara tokerier.

      Radera
  11. MEN vad jamar du Ninja.
    Har blogghjälpen rest till tyska landet, som gustavs husse brukar göra.
    Hoppas hon tar med sig korv därifrån då, maju
    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag sitter varje dag och väntar på att leverkorven och annat godis ska komma.

      Radera
  12. Nu är det första gästinlägget publicerat, tusen tack för att ni vill skriva hos oss! Tassa in här så får ni se:
    http://gunillaofrasse.allas.se/ninja-gastbloggar-jag-blev-domd-till-doden-som-kattunge/
    Hoppas blogghjälpen kan läsa det även i det tyska landet :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla & Frasse, åh vad spännande. Jag ska genast tassa in och läsa.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...