lördag 26 februari 2011

Katten Nikita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nikita på Södertälje Katthem.

Vilken dag! Puh.

Det började med att en massa snälla människor kom och satt upp ballonger (som vi inte fick röra) och en massa andra saker på hela katthemmet. Människor gick runt och tittade på oss, drack kaffe, köpte lotter och annat.

Sen kom vår ambassadör, Anna-Lena Brundin in i min bur tillsammans med blogghjälpen och tog kort på mig och Anna-Lena.

Sen gick de ut igen och Anna-Lena stå-uppade och delade ut priser till barn som fått lotter när de kom till katthemmet. Det var biljetter till bio, skidbackar, badhus och sånt. Fast det var en spåeciell sak som lottades ut, nämligen Sippo bok från Första året! Så nu har inte blogghjälpen en enda sån bok kvar. Tur att hon beställt nya.

Nu har jag hållit er på halster, för det kom nämligen en människa till: nämligen en väldigt snäll tvåbening som antagligen kommer att bli min matte! Hon var inne jättelänge i min bur och vi kelade som bara den! Sen skrev hon en intresseanmälan och i morgon ska blogghjälpen göra hembesök.

Typiskt att det ska behöva ta så lång tid! Det är ju kattiljoner timmar och veckor kvar tills det blir i morgon. Och jag kommer ju inte kunna sova förrän jag får besked hur hembesöket går. Men bloghjälpen sa att jag kunde ta det lugnt. Jo, jo, det är ju lätt för henne att säga. Hon ska ju inte få sitt livs hem.

Vilken dag! Fast alldeles fantastisk egentligen!

41 kommentarer:

  1. Käraste Nikita.. Vilka nyheter!! Hoppas SÅ att du får din människa och att ni får det riktigt bra tillsammans. Vi har följt din blogg länge och kommer naturligtvis att sakna dina kloka tankar - mycket. Hoppas blogghjälpen kan berätta hur det går för dig.
    Håller tummar och tassar att ni kommer att trivas med varandra - länge!! Allt gott önskar Sambo och Roxy med matte

    SvaraRadera
  2. Åhh, Nikita!!! lillie blev så glad att hon började gråta och jag kan bara säga att "jag visste det!!!" Vi skyggisar hittar förr eller senare den vi vill och vågar adoptera och då är det underbart!!! Grattis kompis!
    Kajsa

    SvaraRadera
  3. Vilken dag! Massor att göra, och så en sådan stor händelse som att din (förmodligen) blivande människa dyker upp. Mycket att smälta ikväll! Vi håller förstås tassarna för att allt går vägen, för ni ser ut att trivas superbra tillsammans. Jättefina bilder som blogghjälpen tagit. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Först måste jag få jama att det är en stor ära att ni lottar ut mina böcker. Jag är alldeles rörd ända ut i svanstippen. *svanskramar*

    Så har du fått en intresseanmälan också! *svimmar nästan* Vi förstår allihop att det känns jättelångt kvar tills imorgon, men den kommer, det kan du tokjama.

    När du nu flyttar till ditt nya hem, så glöm inte att informera den som tar över bloggen efter dig att fortsätta där du slutade med alla fina idéer. För du kommer nog ha fullt upp med att dressera din nya människa.

    Mjausingen så glada vi är för din skull. Jamarns också, jag lovade att inte gråta... *torkar en tår med tassen*

    SvaraRadera
  5. Lilla Nikita: When you wish upon a star.... *sma dans steg* ANTLIGEN!!! Lycka till vannen. Kramisar fran Adam & Zoe

    SvaraRadera
  6. Anna (Nikitas matte)26 februari 2011 kl. 19:39

    Det kommer att bli en ny blogg, det kan jag lova! Längtar verkligen tills du får komma hem, sötnos! :)

    SvaraRadera
  7. Hurra, Hurra, Hurra, Hurra! Hoppas, hoppas allt går bra nu!

    Lilla gumman. Men oj vad vi kommer att sakna dig!

    Nosgos

    SvaraRadera
  8. MEN Nikitavännen, vad vi kommer att sakna dig du fina katt, MEN så klart hoppas vi nu att du ska få eget hem.
    hoppas hoppas.
    Vi håller tassarna högt.
    Tassekramar Nikita.

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  9. Nu gråter vi allesammans här hemma i klostret - av glädje, förstås! Lilla älskade Nikita, om det är någon som förtjänar ett gott hem och en riktigt gosig matte så är det du!!! *svansdans och tassklappningar* Gammelmatte och matte säger att de är så lyckliga för din skull och tacksamma att de hann träffa dig innan du flyttar från katthemmet... nu skall du se till att vila ordentligt, för i morgon är det dags att packa, skall du se! Jenny och Majsan jamar att du skall be blogghjälpen att kolla att du får med dig allt i väskorna, för det är inte lätt att komma ihåg allting när man är glad och förväntansfull. Grattis, käraste Nikita! Å, hoppas att din nya matte har dator, så att vi kan hålla kontakten!

    Vi är förstås också glada över att familjedagen blev så lyckad... men din intresse-anmälan var ändå den allra bästa nyheten!

    Nosbuffar och lycka till från alla klosterkatterna och varsin nospuss från mattarna.

    PS. Hälsa din matte att hon skall vara stolt som blivit utvald av dig! DS.

    SvaraRadera
  10. Lycka till i Ditt nya hem.
    Undrar än idag hur det gick för den lille Kasper som släpptes ut vind för våg, när hans husse skulle åka ambulansen till sjukhuset.Jah har letat, lockat,Satt ut mat, men det frös.Och nu har hans husse dött.Ingen bryr sig,ringde till hemtjänsten, de måste ju ha varit de som ringde ambulansen, de hörde aldrig av sig till mig.Tror Kasper (Misse) frös ihjäl första veckan 7-13/2.Ingen mat, ingen varm plats att ligga på.Men det får Du nu.Det känns skönt.

    SvaraRadera
  11. Ohhh,lilla Nikita vad vi är glada för att du har hittat en egen människa.Även om vi är skällisar så önskar vi dig allt gott i ditt nya hem och hoppas att du får tid att fortsätta blogga.
    Nospussar från Labradormaffian

    SvaraRadera
  12. Mjausingen vilken dag du har haft! Först familjedag med trevliga Anna-Lena (vilket fint kort på er!) och sen en egen tvåbening! Matte blev så glad att hon började gråta och jag får erkänna att jag fick ett par tårar i morrhåren jag också. Du får försöka sova lite inatt, men jag vet ju själv hur långsamt tiden går innan blogghjälpen masar sig iväg på hembesöket och innan man får besked. Sen skall väskan packas också, man vill ju inte glömma något, och säga adjö till alla kompisarna. Men åååååhhh vad roligt och spännande! *svansdans* Du kommer säkert få en lika snäll matte som jag fick. Sen måste du lova att höra av dig här och tala om hur det går!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  13. Va härligt att det gick bra :-) Fin bild på dig och Anna-lena.

    Åh Nikita så extremt glada vi blir för din skull att du verkar få ett eget hem. Hon ser jättesnäll ut. Hoppas nu att hembesöket hos henne går fint så att du kan flytta dit. :-D
    *STORT GRATTIS* !!!!

    SvaraRadera
  14. Ps. Nikita om du fortsätter att blogga hos nya matte så får du gärna meddela oss nya bloggadressen :-)
    Och självklart fortsätter vi följa nästa katt som bloggar här på kattsidor också.

    SvaraRadera
  15. Oj, oj, oj, här blir det svansdans och tassklapp hela natten!!! Vilka alldeles underbara nyheter så här på kvällskvisten!!! Jag blir så jättelycklig, och hoppas nu att allt går precis som det ska i morgon! Då ska jag ordna ett jätteglädjeparty för att fira att du fått en egen människa att ta hand om!

    SvaraRadera
  16. Åh så glada vi är för din skull. Blev alldeles blöta i ögat av gjädje här hemma! Äntligen! Vad härligt att din människa kom nu,visst har du fått vänta länge men du ska se att det blir jättebra. Kul att allt fungerade bra med familjedagen och en fin bild på dig och Anna-Lena men en ännu bättre på dig och din matte! Nosbuff

    SvaraRadera
  17. Karin, David, Kia och Baileys26 februari 2011 kl. 23:23

    Lilla, underbara, Nikita! Du kommer att bli saknad av mig, jag tyckte så mycket om att kela med dig på katthemmet! MEN det hade ju inte kunnat komma en bättre nyhet än det här, jag är så glad för din skull! Du förtjänar verkligen ett bra hem med en människa som verkligen bryr sig om dig! Imorgon kommer nog jag och David och en liten vän till oss och hälsar på, på katthemmet. Förhoppningsvis hinner vi säga hejdå till dig då! Lycka till nu och tusen goskramar från oss alla här hemma! <3

    SvaraRadera
  18. Vad roligt med en egen tvåbening - äntligen! Önskar både två- och fyrbening allt gott och skickar ett varmt lycka till! Vänliga hälsningar från Charlotte

    SvaraRadera
  19. *skutt skutt skutt*
    *JÄTTEVIFT JÄTTEVIFT JÄTTEVIFT*
    GRATTISVOFF!!!
    *SLIIIIIICK*
    (Måste ju översätta hundiskan till något begripligt för katter...)

    SvaraRadera
  20. Grattis lilla Nikitakatten! Vi hoppas allt ska gå bra!

    SvaraRadera
  21. Sambo och Roxy, jag tror att matte och jag kommer trivas jättebra ihop. Matte verkar jättesnäll och är jätteduktig på att gosa.

    SvaraRadera
  22. Kajsa, jag tror blogghhjälpen också fick en glädjetår i ögat när det blev klart att jag får ett eget, bra hem. Det känns toppen.

    SvaraRadera
  23. Findus, Isak och Rasmus, ja det var verkligen en dag som jag nog alltid kommer att minnas. Tänk att det fanns en människa för mig också!

    SvaraRadera
  24. Sippo, klart vi gör vad vi kan för att stödja vår kattkulturelit! Jag blir alldeles rörd att du fäller glädjetårar för min skull. Jag lovar att instruera min efterföljare också.

    SvaraRadera
  25. Adam & Zoe, visst är det fantastiskt. Men blogghjälpen säger att det är bättre att det tagit tid och att det blivit rätt, än att det hade gårr fort och blivit fel.

    SvaraRadera
  26. Anna, toppen att vi ska fortsätta blogga, du och jag. Nu är jag ju så van bloggare så det kommer nog gå jättebra! Jag längtar också tills jag får komma hem!

    SvaraRadera
  27. Nea, jag tror inte du kommer behöva sakna mig, för jag kommer fortsätta blogga hemifrån sen.

    SvaraRadera
  28. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, ni kommer inte att behöva sakna mig, för jag kommer att blogga med matte när jag flyttat. Det ska bli jättekul.

    SvaraRadera
  29. Klosterkatterna, det är så kul att så många gråter glädjetårar för min skull. Det var på pälsen att ni hann träffa mig, bra tajmat! Jag ska säga till blogghjälpen att hon får hjälpa mig att packa. Det är så mycket att tänka på nu. Jag är glad för mina kompisar skull att Familjedagen blev så lyckad, men det är klart att jag är mest glad för mitt eget hem!

    SvaraRadera
  30. Vitsippan, det du berättar om betyder att det är jätteviktigt att många fortsätter att jobba för hemlösa katter. Ingen katt ska behöva frysa eller svälta ihjäl, utan alla katter ska ha ett kärleksfullt hem.

    SvaraRadera
  31. Labradormaffian, tänk att få välgångsönskningar från skällisar! Vi kommer nog att höras framöver också, för min matte och jag kommer fortsätta blogga!

    SvaraRadera
  32. Alice, ja vilken dag! Det verkar som om det gått åt mång nosdukar igår, för nästan alla verkar ha gråtit av glädje. Och visst går tiden långsamt nu, men det gör inget, för jag vet ju att matte väntar på mig. Hon är världens snällaste tycker jag.

    SvaraRadera
  33. Kattfamiljen, matte är jättesnäll och jag tycker så mycket om henne. Vi kommer trivas ihop, det känner jag i morrhåren.

    SvaraRadera
  34. Gustav, gissa om det blev svansdans och tassklapp här hela natten! Och allt har gått bra ida också, så det är bara att sätta igång med jättpartyt!

    SvaraRadera
  35. Dui och Deco, ja gissa vem som är gladast? Jag tror också det kommer bli jättebra. Hoppas bara det blir onsdag jättefort. Kan man inte hoppas över måndag och tisdag den här veckan?

    SvaraRadera
  36. Karin, David, Kia och Baileys, det var jätteroligt att träffa er på katthemmet idag. Ni är verkliga kattvänner och jag kommer så klart sakna er, men i alla fall är jag jätteglad att jag fått en toppenmatte!

    SvaraRadera
  37. Charlotte, tack för lyckönskningarna. Jag tror allt kommer bli toppen. Bara det snart blir onsdag!

    SvaraRadera
  38. Trassla, kul att ännu en skällis grattar mig. Det ska bli jättekul att få ett eget hem.

    SvaraRadera
  39. Sisko, jag tror det kommer bli toppen!

    SvaraRadera
  40. Här fälls också glädjetårar, vilken lycka att det kom en människa som förstod vilken fin katt du är!
    Förstår att det blir svårt att hinna med att blogga när du ska hjälpa din nya matte att få allt att fungera. Vi vet att det är egoistiskt, men Nikita, vi kommer att sakna dig så mycket... Lova att du tassar in på katthemmet ofta!
    Massor med kattulationer, kramar och tassklappar!

    SvaraRadera
  41. Gunilla och Frasse, jag har ju inte flyttat ännu och min nya matte har lovat att vi ska fortsätta blogga, vi också. Så ni kommer få höra mer av mig!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...