tisdag 2 mars 2010

Katten Viktor lånar Madonnas blogg


Hej, det är Viktor. Nu ska jag blogga för sista gången, för i morgon ska Madonna få tillbaka sin blogg.
Efter att ha läst gårdagens blogg kanske många tycker att jag är väldigt egoistisk som inte kunde acceptera Bruno. Men då ska jag berätta för er vad som hände för ungefär 2 veckor sedan.
Blogghjälpen hade varit på katthemmet och sen skulle hon åka med en katt till djurdoktorn. Sen kom hon hem. Och vet ni vad hon hade med sig? Jo, den där katten som varit hos doktorn! Jag trodde jag skulle tappa svansen.
Men eftersom matte vet vad jag tycker om andra katter sa hon att Maggan skulle få vara i ett rum och att hon skulle åka tilbaka till katthemmet när hon var färdigmedicinerad, så jag behövde inte vara orolig.
Då blev jag ju lugnare. Senare på kvällen skulle matte gå in till Maggan. Även om jag så klart inte alls tyckte om att hon var i mitt hus, så tyckte jag att jag skulle gå med matte in och titta på henne. Matte såg jätteförvånad ut, men sa inget. Hon klappade bara mig och Maggan.
Nästa dag följde jag med in till Maggan igen. Då lät matte dörren stå öppen och Maggan kom ut i de andra rummen. Då ryggade jag tillbaka och sa till matte att jag ville gå ut. Härinne kunde man ju inte vara.
Eftersom det var ganska kallt ute så kom jag snart in igen. Då började Maggan jaga mig. Det tyckte jag inte alls om utan jag fräste åt henne ordentligt. Då tog matte upp henne och sa att hon inte skulle göra så där, för då blir Viktor irriterad.
Lite senare på dagen satt jag på köksbordet och läste tidningen med husse. Då kom matte med Maggan i famnen och sträckte fram henne mot mot. Då sträckte jag mig fram och slickade Maggan på nosen. Då blev matte så paff så hon höll på att tappa Maggan.
Sen satte matte ner Maggan på golvet och jag hoppade efter. Då gick jag in i badrummet, men då kom hon farande efter mig igen, så jag fräste ifrån ordentligt. Då sa matte till henne igen att hon inte fick göra så där.
Sen höll vi på så där ett tag, men nu verkar Maggan ha fattat att jag inte tycker om att bli jagad och då tycker jag att hon är ganska trevlig. Fast bara ganska.
På kvällarna när vi tittar på TV så får jag ligga i mattes knä precis som jag brukar och Maggan får ligga bredvid. Så häromdagen sa matte att eftersom vi var snälla mot varandra och Maggan har slutat att jaga mig så fort jag rör mig, så får hon stanna här. Hon behöver inte åka tillbaka till katthemmet.
Jag måste erkänna att det känns lite kul, samtidigt som det är ovant. Men matte håller på och kelar jättemycket med mig och talar om att hon tycker minst lika mycket om mig nu som innan Maggan kom.
Som slut på mitt lilla inlägg lägger jag in en bild från idag där jag tvättar Maggan på huvudet.
Nu ska jag gå ut en stund. Maggan får inte gå ut ännu, för hon vet ju inte var hon bor. Hon kanske får gå ut om några månader säger matte.
Tass till alla kattbloggare från Viktor!

11 kommentarer:

  1. Tänk så det kan bli! Vad häftigt att du kunde ändra dig, klart att det är trevligt med en tjej också! Vi tycker det har varit jättekul att läsa om dig Viktor, snällt av Madonna att låta dig ta lite plats på bloggen!Vad fina ni är tillsammans du och Maggan!Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Vad skoj att ni katter passar ihop! Vilken tur att Maggan skulle bo hos er ett tag så ni fick chansen att prova komma överens. Bra av matte att tala om att du är jätteviktig så att man inte blir avis på nya katten. Ni är ju så söta ihop. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. En sådan trevlig historia och strongt av dig att ändra dig. Vi allihopa i Otterbäckens lilla kloster sitter här djupt rörda och Jenny och Majsan hälsar till Madonna och tackar för att hon lånade ut bloggen och blogghjälpen åt dig, så vi fick läsa det här. Du är en så stilig katt, Viktor, säger abbemissan Imma och torkar en tår ur sitt öga.
    Tasskramar från oss alla! och tack till gammel-matte som hjälpte oss att skriva.

    SvaraRadera
  4. Min personliga känsla är att katter normalt sett inte skall vara ensamma, i alla fall inte om matte eller husse jobbar hela dagarna. De är inte så solitära som folk påstår, och när jag skaffade Aragorn en gång i tiden fick jag t.o.m. rådet av uppfödaren att skaffa en katt till eftersom rexar kan bli sjuka av att vara ensamma längre stunder. Visst finns det undantag - katter som absolut inte vill dela revir med en annan katt - men de är få. Se vad hemlösa katter gör... de söker sig till kattgrupper, om de kan! Katter är fina på det där med att umgås och ändå respektera varandras behov av integritet...

    SvaraRadera
  5. Hej ! Mitt namn är Tarzan och kommer själv ifrån Södertälje katthem.
    Jag har samma erfarenhet som Viktor, att det kommer en till på mitt revir. Däremot tyckte jag att det var väldigt underhållande att se en liten tjej knalla omkring i lgh. Jag kan än idag ligga och bara titta på henne.
    Hon fick namnet Puma, då min husse och matte säger att det är min lilla Puma.
    Dagarna blev genast mycket roligare, då jag kan brottas och leka med henne när JAG känner för det. Hon vill leka hela tiden, verkar aldrig växa upp trots att hon är snart 3 år. Hon springer omkring i lgh och så brukar matte säga att han har ADHD,inget jag förstår vad hon menar, men hjälp vad jobbig hon är ibland.
    Så go go Viktor! Inse att det finns så många mysiga tjejer som kan göra en sällskap medans de vuxna är iväg på något de kallar jobb.
    Tass på dig!

    SvaraRadera
  6. Hej Dui och Deco. Det kändes ju lite konstigt att få hit en tjej först, men hon är inte så tokig. Särskilt inte sen hon slutat jaga mig, för det tycker jag inte om. Viktor

    SvaraRadera
  7. Hej Findus, Isak och Rasmus. Det var bra att matte talade om att hon tycker minst lika mycket om mig i alla fall. Jag får nästan mera gos nu än innan Maggan kom, och jag fick ganska mycket förut också.

    SvaraRadera
  8. Hej Klosterkatterna. Matte tycker också att jag var duktig som kunde ändra mig. Hon är jätteglad att vi kunde ge en katt från katthemmet ett riktigt hem. Jag tycker också att Madonna var jättesnäll som lät mig låna bloggen. Jag hoppas hon får ett hem snart också. Jag blir nästan schinerad när du skriver att jag är stilig *tassen för ögonen*. Fast sånt är kul att höra. Tasskramar tillbaka till er alla i Otterbäckens kloster.

    SvaraRadera
  9. Hej sr Carina. I den här fmailjen jobbar inte husse längre utan han är hemma och tar hand om mig, och nu också om Maggan. Det är väldigt bra. Vi har ingen kattlucka utan husse får öppna dörren åt mig när jag ska ut och in. Det fungerar bra. Och nu verkar det som om Maggan repsekt.. resulte.. äh hon verkar fatta att jag behöver vara för mig själv ibland.

    SvaraRadera
  10. Hej Tarzan. Blogghjälpen tror att hon kommer ihåg dig från katthemmet. Visst kan man bli störd när en annan katt bara klampar in på ens revir. Fast det beror nog på vilken katt det är. Både Puma och Maggan verkar ju fatta att de inte är de som bestämmer i huset. Det är ju så att det är JAG som bestämmer här precis som DU bestämmer i ditt hem. Konstigt det där med ABCD eller vad det hette. Ska fråga matte om Maggan också har det. Tass på dig själv Tarzan.

    SvaraRadera
  11. GUARANTY förtroendelånet
     
    Har du försökt att få lån från bankerna utan framgång ? Snabbt behöver pengar för att få ut av skulden ? Behöver pengar för expansion eller etablering av ett eget företag ? Vi beviljar hårda pengar lån och alla andra typer av lån , med en ränta på mellan 3 % - 5 % . Vi beviljar ut lån Nation Wide , från 1,000.00 till 100 miljoner USD / pund / euro. Vi finansierar 100 % och med en belåningsgrad på 75 % -85 % på fastighetsförvärv , Svara på detta e - mail : gtloans@live.com
     
    Vi erbjuder följande typer av hårda pengar lån :
    Hårda pengar Lån , kredit,
    Kommersiella hårda pengar lån
    Personliga hårda pengar lån
    Business hårda pengar lån
    Investeringar hårda pengar lån
    Utveckling hårda pengar lån
    Förvärv - Lån Equipment Leasing
    Lån till nystartade företag Kommersiella Fastigheter Lån
    Inventering Lån utan säkerhet Borrowin
    Konstruktion lån
    Kundfordringar Lånefordringar kreditlöften
    Factoring Warehouse Finansiering
    Maskiner lån
    Rörelsekapitallån Flooring Lines
    Jordbruks Lån , Internationella lån
    Inköpsorder Finansiering : nästan alla typer Lån
    E.T.C. ..
     
    Vid intresse kontakta oss via e-post : gtloans@live.com
     
    Hälsningar
    Tony Belly

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...