tisdag 23 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.


Idag har jag lovat mina kompisar som ännu inte fått nåt hem, att jag ska göra allt jag kan för att hjälpa dem, även sedan jag flyttat. De frågade vad jag skulle kunna hjälpa dem med och då svarade jag att det finns en hel del man kan göra.

Jag vet ju t ex att det betyder väldigt mycket att nån tänker på en när man sitter här. Det man är ju inte så roligt jämt och då känns det skönt att veta att nån har en i tankarna.

Ni kanske tror att vi inte märker om nån som inte sitter i samma hus som man själv tänker på oss. Men då ska jag tala om för er, att det gör vi visst, för vi katter har telepatisk förmåga bland annat. Vi märker saker som ni människor inte kan märka.

Sen ska jag säga till min matte att hon ska säga till alla sina snälla vänner att de borde ta sig en ordentlig funderare på om de inte skulle skaffa en katt eller flera. När de har funderat färdigt och bestämt sig för att de ska skaffa en eller flera katter så ska matte åka med dem hit till Södertälje Katthem och hjälpa dem att välja ut några av mina kompisar.

Så har jag tänkt hjälpa dem. Jag kommer nog på fler sätt. Ni kanske har några tips också?

Madonna

6 kommentarer:

  1. Det låter ju jättebra. Vi katter är minsann inte tappade bakom en gräsklippare, eller vad det heter. Telepati är ju en av våra bästa förmågor. Jag brukar använda den på husse när jag vill gosa eller ha mat. Vi ska också tänka på dina kompisar.

    SvaraRadera
  2. Så klok du är som tänker ut sätt att få hem till dina kompisar. Vi hoppas att din matte har vänner som vill att en katt flyttar in till dem. Ibland vänjer man sig liksom vid katter, om man träffar dem hos sina vänner, säger matte. Då vill man att det ska bo en katt hemma hos en själv också, och då måste man självklart besöka ett katthem! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Klart vi tänker på er på katthemmet. Matte brukar vid lämpliga tillfällen prata med andra om att om de ska ha katt så är det självklart att det är på katthemmet den finns. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo, näej, vi är verkligen inte tappade bakom en gräsklippare *stampar med tassen*. Vi är smarta, fast vi är små (jämfört med tvåbeningar alltså). Det var ett bra tips jag fick att använda telepatin på matte när jag vill ha nåt. Det ska jag börja använda så fort jag kommer hem!

    SvaraRadera
  5. Hej Findus, Isak och Rasmus. Visst är det så att man vill ha katt om man är hemma hos nån som redan har det, för då ser man ju hur mysigt det är. Konstigt att en del inte kan räkna ut det ändå?

    SvaraRadera
  6. Hej Dui och Deco. Vad bra att er matte säger att andra ska skaffa katt från katthem. Hoppas många, många gör som er matte föreslår.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...