fredag 19 mars 2010

Katten Madonna berättar



Hej, det är Madonna på Södertälje Katthem.

Nu har det gått en hel natt sen jag fick veta att jag fått en intresseanmälan. I morse var blogghjälpen här och jobbade. Då berättade hon för mig att hon var på hembesök i mitt nya hem igår kväll.

Hon berättade att min matte haft katter i hela sitt liv, men hon har inte haft så många katter. Det berodde på att de blivit gamla, mellan 18-20 år, förutom den som gick bort nyligen som bara var elva år. Det tycker både blogghjälpen och jag låter jättebra. Det betyder att det inte är nån slit-och-slängmatte. Jag kommer nog att få bo hos henne hela mitt liv.

Blogghjälpen berättade också att det finns flera klätterställningar i min nya lägenhet. En av dem går nästa ändå upp till taket, och matte har skruvat fast den ordentligt i väggen så att den inte ska kunna ramla och göra oss illa.

Nu är det så att matte jobbar på dagarna och i värsta fall kan hon inte hämta mig förrän till påsk, för hon vill vara hemma första dagarna jag är i mitt nya hem. Fast det gör inget. Jag väntar så gärna, för jag tror jag kommer att få ett kanonhem.

Vi hörs i morgon.

Madonna

18 kommentarer:

  1. Låter ju som det kommer att bli jättebra! klok matte som vill vara hemma med dig i början också så att du inte känner dig så ensam. Hoppas att det blir lite extra mys på katthemmet idag! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Det låter ju helt fankattiskt ju. Tänk så bra du kommer få det med din nya människa. *grattistass*

    SvaraRadera
  3. Hej Dui och Deco. Det har inte blivit tid till så mycket extra mys idag, för det har flyttat ut katter som suttit i karantän, och det tar alltid lite tid. Ofta placeras ju de katterna i burar där det redan finns andra katter och då måste människorna här sitta hos dem för att se att de trivs ihop och inte börjar bråka med varandra. Fast det har gått bra.

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo. Jag tror jag fått ett kanonhem. Tack för grattistassen. Bland annat du har varit ett stort stöd i jobbet att hitta ett hem åt mig.

    SvaraRadera
  5. Grattis Madonna! Låter som att det var en människa värd att vänta på! Eller hur?? Jag och Nova ska hålla alla tassar för dig!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen värt att vänta på ett så bra hem! Vi hör ju att det är en riktig kattvän som blir din människa. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Hej Wikki Bloggkatten. Jag tror också att min matte var väl värd att vänta på. Jättesnällt att du och Nova håller tassarna för mig. Det kommer kännas lite pirrigt ända tills jag flyttat. Madonna

    SvaraRadera
  8. Hej Findus, Isak och Rasmus. Visst är det en riktig kattvän, min blivande matte. Deirekt att märktes direkt att hon var min människa.

    SvaraRadera
  9. Oh vad härligt för dig! Det låter ju superbra. Det låter ju inte helt fel med massa klätterträd heller, det är ju roligt. Det är som de säger: den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! /Siri, Blueberry O Wildberry

    SvaraRadera
  10. Hej Siri, Blueberry O Wildberry. Ni har så rätt. Jag har visserligen väntat länge, men till slut verkar allt bli toppen ändå. Madonna

    SvaraRadera
  11. Lilla kissemissen!
    Jag önskar dig ALL LYCKA TILL! Det verkar ju bli JÄTTEbra.

    'vift vift vift*

    Trasslavovven

    SvaraRadera
  12. Vi e jätteglada för din skull, Madonna! Å de låter som ett jättebra hem du kommer te... me en matte som verkligen bryr sej om att du ska ha de bra. GRATTIS! önskar vi klosterkatter.

    Tass från Conny, som skrämmat en skällis ida *stolt*.

    SvaraRadera
  13. Åh Grattis lilla vän!

    Äntligen kom hon din matte. Låter som om det skulle bli perfekt. Som om hon vet vad det innebär med en kisse också. Är så lycklig för din skull. Hoppas att du får det jättebra i ditt nya liv. Och du om du får vara ute något så har snön( det där vita och hala ute) börjat smälta bort. Tyvärr är det en aninge blött ute så matte muttrar något om att vi har mycke lera med oss in men vad vet hon! Nu händer det ju massor med saker ute. Både jag och Mysis har redan fångat var sin mus. Det är så superkul. Sköt om dig och många kramar från Krypto, Mysis och vår matte Helena hälsar ockaå.

    SvaraRadera
  14. Låter som om din nya Matte också ska ta ledigt för VANK från sitt jobb. Detta läste vi om på Fjutten och Pelles blogg. VANK betyder vård av ny katt. Det blir säkert en underbar Matte för dig, Lycka till!

    SvaraRadera
  15. Hej Trasslavovven. Jag tror det kommer bli så bra det kan bli. Äntligen!

    SvaraRadera
  16. Hej Klosterkatterna, och särskilt Conny. Jättebra gjort av dig Conny att skrämma en skällis. Och tack alla ni andra som stöttat mig.

    SvaraRadera
  17. Hej Krypto, Mysis och Helena. Vad duktiga ni är som fångat var sin mus. Jag kommer nog att bli innekatt för matte bor i stan. Men jag kommer ha stora möjligheter att kolla vad som sker utanför.

    SvaraRadera
  18. Hej Puma och Sixten. Jag ska genast be blogghjälpen säga till min matte att hon ska ta VANKledigt omedelbart. Hade jag känt till att det fanns när hon var här hade jag sagt det direkt.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...