måndag 19 oktober 2009

Katterna Ravelli och Ravoli brättar


Hej, det är Ravelli och Ravioli på Södertälje Katthem.
Idag är det min, Raviolis tur att berätta. Ravelli håller på att plugga commandocatläxor. Det verkar avancerat, men han verkar klara av det. Han säger att han ska lära mig sen när han är utlärd. Han säger att vi kommer att ha nytta av sån utbildning. Inte vet jag, men säger Ravelli det så tror jag honom.

Sen har det hänt en annan sak också. Det är inte så att vi fått ett nytt hem, men det är jättespännande ändå. Fast när jag sa till Ravelli att jag skulle berätta om det sa han att han ville att jag skulle vänta till i morgon och att vi skrev båda två då. Och det tycker jag låter klokt, så jag håller er på sträckbänken.

Fast själva tycker vi det ska bli jättespännande att berätta för er. Ravelli kan nästan inte plugga för han tycker det ska bli så kul. Men, som sagt, ni får vänta till i morgon med att höra vad det är.

Ravioli

6 kommentarer:

  1. Vad nyfikna vi blir! Spännande att ni ska skriva båda också. Tasskram på er så länge!

    SvaraRadera
  2. Mjaou, så nyfikna vi blev nu! Är det inte imorgon snart? *trampar otåligt*

    SvaraRadera
  3. Åh va spännande!

    Klart att era människor kommer snart, så charmiga som ni är! Tyvärr trodde inte min mattes mamma att hennes nuvarande katt skulle fixa 2 hanar. Han slåss med alla hanar på gatan så de funderar på en tjej istället.
    Väntar ivrigt på nyheterna imorgon.
    Kram från Krypto och Mysis.

    SvaraRadera
  4. Hej Dui och Deco. Ja, ibland måste man ju göra saker tillsammans. Det brukar ni kanske också göra? Det är kul att samarbeta med nån man tycker om. Ravioli och Ravelli

    SvaraRadera
  5. Hej Sippo. Nu slipper du vänta längre. Nu kan du läsa dagens blogg också och se vad det var vi ville berätta. Vad tror du om det här? Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera
  6. Hej Krypto och Mysis. Det var tråkigt att det fanns en så bråkig katt i det hemmet som annars kanske hade passat för oss. Varför slåss han hela tiden? Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...