lördag 27 maj 2023

Katten Kendra på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Kendra på Södertälje Katthem.Oj, vilket jobbig vecka det varit. Inte bara för mig utan också för blogghjälpen, och framför allt hennes katter. Hon har haft hantverkare hemma och ni kan ju förstå hur mycket hennes katter har haft att göra med att kolla att blir riktigt gjort! De är fullständigt utmattade.
Inte minst med att se till att blogghjälpen inte var i vägen.Det har inneburit att blogghjälpen inte hunnit hjälp mig med bloggen, så det har blivit lite långt emellan.Men nu är det klart med hantverkarkandet så jag hoppas det ska bli bättre.

Idag har vi haft öppet hus. Blogghjälpen satt en lång stund inne hos mig och vi talade om viktiga saker. Jag är inte lika rädd längre när hon kommer, men vi tar det lugnt. Vi har en överenskommelse att det är jag som bestämmer! Det känns bra.

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att blogghjälpen och hennes katter kan koppla av efter alla hantverkare. Det tar på krafterna att kolla att de gör sitt jobb ordentligt. Vi har saknat dina kommentarer, ska du veta, så roligt att du är tillbaka. Det är bra att blogghjälpen är medveten om att det är du som bestämmer. Mycket viktigt. Ser fram emot fler kommentarer från dig om vad som händer på katthemmet och vad du tycker om saker och ting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jag har noga förklarat för blogghjälpen att det är jag som bestämmer här. Tror hon har fattat det.

      Radera
  2. Ja med hantverkare i huset krävs noggrann övervakning! Inte minst av den som anlitat hantverkarna. Haha
    Du ser - med tid och tålamod kommer du att lita mer och mer på blogghjälpen och de andra snälla tvåbeningarna på katthemmet. Det finns ju snälla tvåbeningar också som tur är.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, du har så rätt. Förstår att blogghjälpen katter haft det jättejobbigt. Hoppas de för lite ledigt nu,

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Jag hade just legat och tänkt på viktiga saker när jag klev ut ur buren och blev blixtrad av blogg...