fredag 2 juni 2023

Katten Kendra på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Kendra på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen på katthemmet. För ovanlighetens skull gjorde hon lite nytta.  Hon såg nämligen att min lilla låda, som jag gillar att ligga i om jag inte ligger ovanpå hyllan i min bur, var borta!

Någon hade antagligen trott att jag inte ville ha den. Inget kunde vara mer fel. Blogghjälpen hittade lådan och bar tillbaka den genast. Det var bra för nu är ordningen återställd.

Jag tror inte jag hade kunnat ordna allt inför morgondagens öppet hus om jag hade saknat min låda. Men nu är allt klart och alla snälla djurvänner är välkomna mellan 13-15. Butiken är öppen 12-14 som vanligt.

Hoppas vi ses!

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att blogghjälpen hittade din låda. Bra att hon gör litet nytta, eller hur? Men hon gör nog en hel del nytta kan jag tro, även om vi skämtar med henne för det mesta. Hon kan göra ännu mer nytta genom att genomföra det här med godistilldelning på katthemmet, men det verkar nästan lönlöst.
    Du får sätta ditt namn på din låda, så den inte försvinner igen.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, du ska inte tro att jag har glömt godisfrågan! Men det har varit så mycket annat att sätta sig in i så jag har inte hunnit. Ännu.

      Radera
  2. Det var ju kattsingen vilken tur att blogghjälpen visste att den där lådan minsann är din och ingen annans. Du ser den där blogghjälpen är inte så dum trots allt. Det är kallt ute idag så hoppas många tar chansen att komma till er när det inte går att lapa sol.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, jam, lite nytta gör hon väl - ibland. Det kom en del besökare, men vi vill att det kommer ännu fler snälla djurvänner.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...