torsdag 13 oktober 2022

Katten Emil på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Emil på Södertälje Katthem.

Nu vet jag nästan inte var jag ska börja. Det finns mycket att berätta nu, men jag tar det lite undan för undan.

Jag börjar med att berätta att vår kalender för 2023  nu är klar. Så här har vi skrivit på facebook:

Nu är vår kalender för 2023 klar. Liksom föregående år kostar den 130 kronor. Tyvärr tillkommer porto för den som vill ha den skickad. Det kostar 52 kronor för 1-2 kalendrar (det kan vi tyvärr inte göra mycket åt). Vill du ha en kalender skickad kostar det alltså 182 kronor och vill du ha 2 kostar det 312 kronor. Kalendrarna finns att köpa på katthemmet under öppet hus på lördagar 13-15 och kommer även finnas på flera ställen men vi återkommer inom kort till vilka dessa ställen är. Vi hoppas du vill stödja katthemmet genom att köpa en eller flera kalendrar. Vi tycker det är en fin julklapp där både mottagare och säljare gynnas! Om du vill ha kalendern skickad mailar du till kalender@sodertaljekatthem.se och anger antal, namn och adress och swisha till 12345 25408 och ange order "kalender" så skickar vi så snart vi hinner. Det går också bra att betala via pg 389341-9.

Jag har förstås  haft mycket att göra med den så jag hoppas verkligen många köper den. Intäkterna hjälper oss att göra så att vi katter kan få hjälp i framtiden också.

Sen kan jag berätta om den lilla katten vi har haft inlagd på djursjukhuset vid namn Diana. Hon mår bättre men mår fortfarande inte bra. Jag kommer snart berätta mer om både henne och annat som hänt på katthemmet under tiden blogghjälpen varit bortrest. Det är mycket jag har fått ta hand om så klart.

 

2 kommentarer:

  1. Oj vad härligt att den nya kalendern är färdig! Vi skall bums jama till husse att beställa!
    Vi fortsätter hålla tassar, tummar, tår och svansar för att lilla Diana skall fortsätta krya på sig!

    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Björn, vad fint att ni ber husse köpa kalendern. Ni kommer nog känna igen flera av katterna tror jag.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...