fredag 23 september 2022

Katten Emil på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Emil på Södertälje Katthem.

Nu har jag varit bloggkatt flera dagar! Det är ju inte så svårt egentligen. Bara att berätta vad jag tänker och vad som händer.

Jag berättade ju tidigare att en anledning till att jag inte fått nåt hem ännu är att jag behöver medicin, troligen resten av mitt liv. Men det finns kanske en anledning till. Min son, Emilio och jag är väldigt fästa vid varandra och vill inte skiljas åt. Tyvärr är Emilio lite blyg och visar sig inte så mycket. Men vi jobbar på att han ska bli alldeles trygg han också, så ska vi nog hitta ett gemensamt hem.

Annars skulle vi ju haft Öppet Hus i morgon. Nu visar det sig att några av mina kompisar är lite förkylda och för att inte förkylningen ska sprida sig så kommer vi ha både katthem och butik stängda i morgon. Det är ju lite synd men det är ju för vårt bästa. Jag är inte smittad och inte de flesta andra katterna heller, men det räcker att nån enstaka är det för att man ska vidta försiktighetsåtgärder. Det tycker jag är bra.

Hoppas vi ses nästa lördag istället!

2 kommentarer:

  1. Det vore ju jamarbra om du och Emilio kan flytta tillsammans. Dessutom skulle han ju givetvis känna sig tryggare om pappa är med! Tråkigt men helt rätt att ta det säkra före det osäkra med förkylning bland några av kompisarna!
    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Björn, ja här på katthemmet tar vi inga risker med oss katter, Det är jättetråkigt att vi inte kan ha öppet hus, men snart är alla friska och då öppnar vi så klart.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...