måndag 29 augusti 2022

Katten Rafael på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rafael på Södertälje Katthem.

Som ni alla vet och förstår är inte alla dagar roliga på katthemmet. Ibland händer riktigt sorgliga saker. 

För flera veckor sedan startade jag en insamling till förmån för vår kompis Chaplin som inte mådde bra alls. Många snälla, generösa människor hjälpte oss med pengar för att betala hans vårdkostnader då han måste läggas in på djursjukhuset.

Han fick medicin och mådde betydligt bättre när han kom tillbaka. Vi trodde allt var bra med honom.

Men får några dagar sedan märkte vi att han inte var sig själv igen. Han bara låg och trots smärtlindring reagerade han när man tog i honom. Därför fick han åka tillbaka till vettisen idag. Där konstaterade man att han hade cancer i buken och det var därför han hade fått ont igen.

Tyvärr fanns det ingen bot för honom och han fick somna in lugnt och stilla.

Enda trösten för oss är att han inte har ont nånstans nu. Det känns också bra att veta att vi gjorde allt vi kunde för honom.  Ibland räcker inte det.

Vi saknar dig så, fina Chaplin.


3 kommentarer:

  1. Att behöva ta farväl av en kär vän är alltid lika jobbigt och ledsamt. Cancer är ett otyg som drabbar så många oskyldiga. 😢
    En liten tröst är att vi vet att allt som kunnat göras gjordes för fina Chaplin.
    Vila i frid underbara lilla kisse. ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, dessbättre är det inte ofta det händer att våra kompisar måste somna in. Men när det görs vet vi att det inte finns nån annan utväg.

      Radera
  2. Hej, letar du efter ett skuldsaneringslån, lån utan säkerhet, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital, etc! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. Mejla till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...